×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 23 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

او با اشاره به اینکه اين مطالعه در سال گذشته  به بررسى تمام ایستگاه‌ها و کارگاه‌هاى متروى تهران پرداخته است، خاطر نشان کرد: در این مطالعه نقاط احتمالى که امكان بروز مشکل در آنها وجود دارد در ۶ دسته بر اساس اولويت، اصلاح و رده‌بندى شد.

امام عنوان كرد: در اين مطالعه در مجموع، ۲۷۵ نقطه از ايستگاه‌ها و كارگاه‌هاى مترو مورد بررسى قرار گرفته است كه بر اساس نتايج به دست آمده حدود ۹ درصد از ورودى‌ها در معرض خطر وقوع سيبلاب و ۷۳ درصد نيز فاقد اين مشكل است.

مديرعامل شركت مترو افزود: اعداد به دست آمده بيانگر اين است كه خوشبختانه تعداد اندکى از ورودى ایستگاه‌هاى متروى تهران هنگام وقوع احتمالى سیلاب در معرض خطر آب گرفتگى قرار دارند که مى‌توان در مجموع آنها را در ۲۴ نقطه دسته‌بندى کرد.

امام عنوان کرد: با انجام این مطالعه در صورت وقوع احتمالى سیلاب در شهر تهران مى‌دانیم که کدام یک از ایستگاه‌ها و کارگاه‌ها درخطر سیلاب و آب گرفتگى قرار دارند؛ در نتيجه اقدامات مورد نیاز را به سرعت انجام خواهیم داد.

او با بيان اين كه برخى از اقدامات در اين خصوص نیازمند گذر زمان است، اظهار كرد: اين اقدامات باید توسط سازمان‌ها و دستگاه‌هاى مختلف انجام شود كه طی بررسی‌هاى انجام شده در برخى از نقاط شهر نیاز به اصلاح اَنها توسط معاونت خدمات شهرى و همكارى شهردارى مناطق هستيم.

مديرعامل شركت راه‌آهن شهرى تهران و حومه ( مترو) با اشاره به بخشنامه شهردارى تهران در مورد ضرورت مديريت يكپارچه و جامع سيلاب شهرى، اظهار كرد: تهيه طرح‌هاى بهبود ظرفيت هيدروليكى و وضعيت عملكردى مجارى جمع‌آورى آب‌هاى سطحى كه مجاور ورودى ايستگاه‌هاى مترو قرار دارند، مستلزم همكارى معاونت‌ها و نهادهاى متولى در شهردارى تهران بر اساس اولويت‌بندى نتايج مطالعات تحليل ريسك سيلاب است.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.