×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید حمید موسوی شهردار این منطقه در کمپین “نماهویت شهر ما” که با حضور طراحان و سازندگان منطقه یک شهر تهران، غلام رضا رنجبر معاون شهرسازی و معماری این منطقه و شرکت ها و دفاتر معماری و ساختمانی در سالن رایزن برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: در برخی قطعات نماهای زیبایی داریم ولی عدم یکپارچگی و هماهنگی آنها با نماهای مجاور شهر را نازیبا می کند و باید به این هماهنگی توجه شود تا شهری با نمای زیبا داشته باشیم.
وی افزود: نماهای شهری باید بازگو کننده فرهنگ ایرانی و اسلامی ما باشد که متاسفانه در منطقه یک بدلیل ارزش افزوده ،معماران تحت تاثیر اقتصاد بازار در جهت منافع سازنده حرکت می کنند و سرمایه دار و سازنده طرح و نظر خود را به طراح دیکته می کند ولی باید سلایق مردم و دست اندرکاران ساخت و ساز را به سمتی ببریم که با آموزه های دینی و فرهنگی و اقلیم منطقه ای سازگار باشد و از تزییناتی که با فرهنگ ما همخوانی ندارد و از ایستایی و ایمنی لازم در نماها برخوردار نیست پرهیز کنیم.
موسوی تصریح کرد: در حال حاضر شهری با اغتشاشات بصری داریم که با برگزاری این همایش امیدواریم به نما ها بعنوان بخشی از معماری و پلان کار توجه بیشتری شود .
این مقام مسئول کاهش سطح اشغال ، افزایش ارتفاع ، استفاده از تمام وجوه ساختمان برای نما را از نکاتی دانست که باید به آنها توجه شود و خاطر نشان ساخت: اکنون یک وجه ساختمان مورد توجه قرار می گیرد و ۳ وجه سیمانی و نمای آزار دهنده دارد که باید به همه وجوه ساختمان بعنوان نما توجه شود تا این نقص برطرف گردد.
وی ارایه لایحه نما به شورای شهربا هدف فرهنگ سازی و استفاده از طراحان بومی ، ایمنی و پایداری نما و… را از اقدامات اجرایی دانست که در زمینه ساماندهی نماهای شهری در حال اجراست.
 

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.