×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Wednesday, 28 February , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 20 خبر
انعقاد تفاهم نامه بین شرکت ملی پست و سازمان ثبت احوال کشور

به نقل از  دفتر ارتباطات و اموربین الملل شرکت ملی پست؛ عصر امروز ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ با حضورمحمود لیایی؛ معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست، هاشم کارگر؛ معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال، محمد احمدی؛ معاون فنی و بازرگانی و محمداخلاقی؛ مدیرکل بازاریابی و فروش، تفاهم نامه مشترک بین شرکت ملی پست و سازمان ثبت احوال کشور در سالن غدیر سازمان ثبت احوال به امضا رسید.

لیایی در این آیین با اشاره به در پیش بودن سال جدید ابراز امیدواری کرد: «با همت و تلاش مضاعف بتوانیم خدمتگزاران بهتری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.»

مديرعامل شرکت ملی پست با اشاره به همکاری دیرینه پست و ثبت احوال گفت: «با ورود فناوری های جدید همکاری این دو نهاد خدمت رسان وارد مرحله جدیدی شده که در این راستا با خلق سرویس های نوین در قالب سرویس های با ارزش افزوده می توانیم خدمات شایسته ای به هموطنان ارائه دهیم.»

معاون وزیر ارتباطات حذف فرایندهای موازی موجود برای ارائه خدمات را از مهمترین دستاوردهای این تفاهم نامه دانست.

وی با اشاره به هم افزایی و ترکیب کدملی و کدپستی گفت: «این امر ارائه تسهیلات ویژه در خدمات دولت به مردم را به دنبال دارد.»

در ادامه رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به تحولاتی که در عرصه خدمات ایجاد شده بیان کرد: «با نگاه جدید باید در این عرصه قدم برداشت که این تفاهم نامه سرفصل جدیدی برای انجام خدمات نوین پیش رو است.»

وی با اشاره به قدمت دیرینه پست و خدمات مختلف در عرصه های گوناگون به مردم و سازمان ها گفت: « پست در هشت سال دفاع مقدس با امیدواری که بین خانواده ها ایجاد می کرد و در بخش های امنیتی و اطلاعاتی هم نفوذ کرده بود، از این رو مردم باید با جنبه های مختلف خدمات پست آگاه شوند.»

رئیس سازمان ثبت احوال کشور ابراز امیدواری کرد؛ هر دو سازمان بتوانیم با مشارکت و همکاری مضاعف، بیش از پیش خدمتگزار مردم باشیم.

معاون وزیر کشور با اشاره به افزایش رضایتمندی مردم از خدمات ارائه شده، گفت: «با ارتقای رضایتمندی مردم باید در راستای ارتقای رضایت مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداریم.»

وی با تاکید بر جلوگیری از موازی کاری خدمات گفت: «باید هزینه‌ی خدمات را برای مردم و حاکمیت کاهش دهیم.»

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به سرعت بالای رشد فناوری عنوان کرد : «دستگاه های خدمات رسان باید متناسب با نیازهای جامعه خود را تطبیق و با هم افزایی با یکدیگر در مسیر فناوری حرکت نمایند.»

گفتنی است این تفاهم نامه باهدف همکاری در زمینه تکمیل پایگاه اطلاعات هویتی کشور براساس تبادلات اطلاعات و انجام اقدامات مشترک در راستای قوانین و مقررات حاکم به امضا رسید.

ارائه خدمات کارگزاری برای فرآیندهای تصدی گرایانه ثبت احوال در سراسر کشورتوسط شرکت ملی پست؛ مطالعه، بررسی، طراحی و اجرای سرویس های ارزش افزوده مبتنی بر فضای کسب و کار مشترک؛ احراز هویت مکانی اقامت اشخاص حقیقی ازطریق تحویل مدارک هویتی در نشانی افراد در سراسر کشور از جمله مفاد این تفاهم نامه است

ارائه خدمات پستی نظیر؛ ارسال مراسلات و محمولات، خدمات تمبرو… حسب در خواست ثبت احوال؛ برگزاری رویدادهای مشترک در راستای اجرای اهداف تفاهم نامه درسطوح ستادی، استانی و شهرستان ها؛ انجام پژوهش های بنیادی و کاربردی مشترک به منظور ارتقا بهره وری و بهبود فرآیندهای طرفین تفاهم نامه با توجه به ماده ۶۸ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه و آئین نامه اجرایی الزام اختصاص شماره ملی و کدپستی از دیگر مفاد درج شده در این تفاهم نامه است می توان به آن اشاره کرد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.