×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خط اقتصادی ، مجید رستمی قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری متروی تهران در رویداد تبادل فناوری در حوزه حمل و نقل نوین که امروز به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، افزود: پرداختن به موضوع حمل و نقل عمومی با توجه به شرایط خاص حمل ون قل “انبوه‌بر” پیچیده است.

وی تصریح کرد: حمل و نقل انبوه بر در کشور تاکنون وارداتی بوده است و کسی باور نمی‌کرد که روزی به این باور برسیم که پروژه “قطار ملی” را با تکیه بر توان متخصصان کشور تعریف و اجرایی کنیم.

رستمی با اشاره به اینکه شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در این زمینه تاکنون اقدام به برگزاری سه دوره نمایشگاه ساخت داخل کرده که طی آن بیش از ۱۵۰ قطعه به دست متخصصان داخلی تولید و عرضه شده است. وی خاطرنشان کرد: ساخت داخل گام مهمی در تأمین قطعات حمل و نقل بوده است.

قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ادامه داد: تأمین و تهیه قطعات فناورانه این صنعت یکی از چالش‌های کشور است که اعمال تحریم‌ها باعث شد که این نیاز بیشتر احساس شود و به سمت استفاده از توان داخلی برویم. وی افزود: آن چیزی که چرخ این صنعت را به پیش می‌راند، سند ثبت اختراع و حق امتیاز اندیشه (پتنت‌ها) و دانش فنی‌هایی است که در اختیار ما نیست و باید با استفاده از متخصصان کشور این نیاز را مرتفع کنیم.

رستمی گفت: با این تلاش‌ها امروز به جایی رسیده‌ایم که نیاز داریم ساختارهای دانش بنیان کشور بتوانند به سند ثبت اختراع و حق امتیاز اندیشه (پتنت‌های خارجی) ورود کنند و با کسب دانش فنی، کشور را در این حوزه یاری رسانند.

وی برگزاری رویداد تبادل فناوری در حوزه حمل و نقل را از سیاست گذاری‌های مدیران ارشد شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه دانست خاطرنشان کرد: برای ساخت داخل تجهیزات و قطعات مورد نیاز پافشاری داریم و انعقاد ۱۲ قرارداد نمادین در این رویداد نشانه‌ای از رویکرد به ساخت داخل است.

وی تاکید کرد: روند اداری تبدیل این تفاهم نامه‌ها در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ظرف هفته‌های آینده طی خواهد شد.

رستمی با تاکید بر ضرورت استانداردسازی محصولات داخل در زمینه حمل و نقل انبوه بر، گفت: در زمینه استاندارد سازی و ایجاد سایت‌هایی برای تست و آزمون قطعات این صنعت ضعف‌هایی داریم، محققانی که وارد حوزه‌های “های تک” می‌شوند به پلتفرم‌ها و زیرساخت‌هایی برای آزمون کیفیت قطعات نیاز دارند.

قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه در مترو سازی حفظ جان انسان‌ها در دنیا حرف اول را می‌زند، گفت: در حال حاضر انجام بسیاری از تست‌های داغ در کشور امکان پذیر نیست و این موضوع ما را به چالش می‌کشاند.

و باید در این زمینه دستگاه‌های مرتبط مانند صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی زمینه‌ای را در کشور فراهم کنند تا در کشور امکان انجام تست‌های صحت سنجی و کیفیت سنجی فراهم شود تا محصولات تولید داخل در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری متروی تهران با بیان اینکه حفظ جان انسان‌ها در حمل و نقل بسیار مهم و ضروری است، گفت: این در حالی است که در کشور سایت انجام تست و آزمون برای قطعات ساخته شده در این صنعت وجود ندارد که نیاز است.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.