- نویسنده : khateghtesadi
- ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
- کد خبر 1750
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش اقتصاد و تجارت، بنابر اعلام ستاد خبری اینوتکس ۲۰۱۹، در ابتدای این نشست شاهین کلینی، کارشناس فنبازار ملی ایران در راستای معرفی برگزارکنندگان و حامیان این نمایشگاه توضیح داد: از جمله حامیان این نمایشگاه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و صندوق نوآوری و شکوفایی است. هفت دوره از برگزاری نمایشگاه inotex که از سال ۲۰۱۲ شروع شده، میگذرد. طی سالهای اولیه هدف از برگزاری نمایشگاه جذب شرکتهای خارجی به منظور انتقال فناوری از خارج به داخل بود. به طوری که در سال ۲۰۱۶ تعداد شرکتهای خارجی که در نمایشگاه حضور پیدا کردند، به ۸۰ عدد رسید و حتی این حضور به ثبت قرارداد با آنها هم منجر شد. بیشتر شرکتهای خارجی حاضر در نمایشگاه به ترتیب از کشور روسیه، یونان و هند، پرتغال و کره بود. اما بعد از برجام و اتفاقاتی که ارتباطات با خارج را محدود میکرد، تغییراتی در رویکرد نمایشگاه ایجاد کردیم.
وی با اشاره به حضور استارتاپها و شتابدهنده در نمایشگاه و تلاش برای افزایش تعداد آنها، افزود: رفته رفته با تغییرات جزئی که در رویکرد برگزاری نمایشگاه حاصل شد، شاهد حضور روز افزون استارتاپها بودیم به طوری که امسال نیز حضور حداکثری آنها را خواهیم داشت. همچنین طی این فرآیند، تعداد غرفهداران نیز افزایش پیدا کرده است.
کلینی با ذکر شعار امسال رویداد به نام «اکوسیستم نوآوری» زیر یک سقف، ادامه داد: همانطور که از این شعار بر میآید، در این نمایشگاه که تقریباً تمامی پروژههای فناوری را پوشش میدهد. سعی ما بر این است که تعداد استارتاپهای شرکتکننده را افزایش دهیم که تعداد آنها در حال حاضر به بیش از ۴۰۰ نفر رسیده است.
وی با اشاره به حضور مجموعه استارتاپها، شتابدهندهها، پارکهای علم و فناوری و رسانههای استارتاپی، اظهارکرد: ۲۰۰ استارتاپ ثبتنام کردهاند و صاحبان دانش فنی و مخترعان برای عرضه دانش خود و همچنین شتابدهندگان، فرشتگان کسب و کار و سرمایهگذاران جسورانه نیز حضور دارند. قسمتی از نمایشگاه «کافه سرمایه» نام دارد که طی آن جلساتی با سرمایهگذاران برگزار میشود و هدف از آن ارتباط بین سرمایهگذار و ایدهپرداز است. همچنین نمایشگاه INOTEX سه بخش به نام بخش نمایشگاهی، بخش جانبی، رویدادهای تجاری و ترویجی دارد.
کارشناس فن بازار ملی ایران با اشاره به حضور مشاوران شرکتهای فناوری و شرکتهای خارجی و ایرانی در نمایشگاه، گفت: ۱۵ بروکر فناوری حضور دارند تا عرضه و تقاضا را به هم وصل کنند. همچنین اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه، استیج inotex ، INOTEX پیچ INOTEXتلنت، کافه سرمایه، بازار فناوری INOTEX که هدف از آن رفع نیاز متقاضیان فناوری است و تجربه فناوری INOTEX که فناوریهای قابل لمس را نمایش میدهد، از جمله بخشهای مهم نمایشگاه است.
در ادامه این اظهارات سیدحسام حسینی یزدی، مدیرعامل شرکت اثنا و مجری نمایشگاه با اشاره به فلسفه برگزاری نمایشگاهها در دنیا، در این نشست گفت: نمایشگاه محلی است برای ارائه خدمات و کالا و یا ارتباط با مخاطبان با یک هزینه مدیریت شده. اما لازم است در خصوص آن به سرفصلهایی مهمی چون برندینگ، مخاطب، رویکرد، جمع آوری آنالیز و بهرهبرداری از دادهها و پیش حین و پس از نمایشگاه توجه داشت.
حسینی ادامه داد: برندینگ با پوسته و ظاهری شناخته میشود. آنچه در باب این مقوله در دنیا مطرح است، رفتارهای تکرار پذیر است. یعنی باید تلاش کنیم رفتارهای تکرار پذیر داشته باشیم چه در ظاهر و ترکیب رنگ و لوگو و چه در رفتارها. زمان برنامهریزی نیز باید به دو مقوله برندینگ و مارکتینگ توجه داشت.
وی با اشاره به اینکه ما باید مخاطب را بشناسیم و برای آن برنامه داشته باشیم، ادامه داد: رویکرد ما برای شرکت در نمایشگاه در طول سال باید روشن باشد. یعنی در خصوص موضوع حضور در نمایشگاه چه به صورت ظاهری و محتوایی رویکرد مشخصی داشته باشیم. همچنین دقت نظر و بررسی قبل از نمایشگاه و بعد از آن جزو سرفصلهای مهم حضور در نمایشگاه است.
سجاد عباسی، کارشناس فن بازار ملی نیز در این نشست با اشاره به پکیج خدمات استارتاپی در نمایشگاه، توضیح داد: هدف از این پکیج ارائه خدمات در بخشهای مختلف غرفه سازی، حمل و نقل، چاپ و نشر و تغذیه، با کمترین قیمت و کیفیت مناسب است. همچنین بخشهای مختلف به نام اطلاعرسانی و چاپ اخبار، عکاسی و فیلم برداری، چاپ و نشر، غرفه سازی، حمل و نقل پذیرایی و تشریفات در نمایشگاه با تخفیفاتی آماده خدماترسانی به شرکتکنندگان است.
در پایان این نشست نیز به منظور تسهیل فرآیند حضور در نمایشگاه، جزئیاتی از قوانین حضور در نمایشگاه در اختیار غرفه داران و شرکت کنندگان قرار داده شد.
نمایشگاهINOTEX ، از ۱۹ تا ۲۲ خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار میشود.
https://khateghtesadi.ir/?p=1750