×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 23 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

معاون مالى و ادارى شركت راه‌آهن شهرى تهران و حومه (مترو) از برگزارى مجمع سالانه شركت راه‌آهن شهرى تهران و حومه (مترو) به رياست شهردار تهران خبر داد و عنوان كرد: تبدیل شرکت مترو به هلدینگ، تمديد پروانه مجتمع‌هاى ایستگاهى كه پروانه آن‌ها از اعتبار ساقط‌ شده بود، تاییدیه‌ها و بدهى‌هاى بانکى و نيز فروش زمین دردشت ازجمله موارد مطرح‌شده در اين مجمع است.

معاون مالى و ادارى شركت متروى تهران خبر داد:

برگزارى مجمع سالانه شركت راه‌آهن شهرى تهران و حومه (مترو) به رياست شهردار تهران

معاون مالى و ادارى شركت راه‌آهن شهرى تهران و حومه (مترو) از برگزارى مجمع سالانه شركت راه‌آهن شهرى تهران و حومه (مترو) به رياست شهردار تهران خبر داد و عنوان كرد: تبدیل شرکت مترو به هلدینگ، تمديد پروانه مجتمع‌هاى ایستگاهى كه پروانه آن‌ها از اعتبار ساقط‌ شده بود، تاییدیه‌ها و بدهى‌هاى بانکى و نيز فروش زمین دردشت ازجمله موارد مطرح‌شده در اين مجمع است.

به گزارش روابط عمومى و امور بین‌الملل شركت راه‌آهن شهرى تهران و حومه (مترو)، مجمع سالانه اين شركت به ریاست پيروز حناچى شهردار تهران، نماینده وزارت کشور، ۳ نماینده از سوى شهردارى (با معرفى شهردار و تصویب شوراى شهر) و همچنین اعضاى هیئت‌مدیره شرکت مترو و على امام مديرعامل اين شركت برگزار شد.

 ميرشمس خاورى لنگرودى معاون مالى و ادارى شركت راه‌آهن شهرى تهران و حومه (مترو) با اعلام اين خبر گفت: مجمع سالانه شرکت راه‌آهن شهرى تهران و حومه (مترو) جزء تکالیف قانونى شركت است که هرسال باید برگزار شود. اين مجمع برای تصویب صورت‌هاى مالى و عملکرد شرکت در سال مالى موردنظر بعد از تهیه گزارش حسابرس تشکیل مى‌شود.

او با اشاره به اینکه مجمع سالانه شركت مترو در ۱۵ سال گذشته به دلایل مختلف همواره با تأخیر برگزارشده است، عنوان کرد: على‌رغم شيوع ويروس كرونا در كشور و اتفاقاتى که در حوزه مالى شرکت در سال گذشته رخداده بود، موفق شدیم برای عملکرد مالى سال ۹۸ گزارش مالى و حسابرسى شرکت را در موعد قانونى تهیه و ارائه کنیم.

معاون مالى و ادارى شركت متروى تهران افزود: اين در حالى است كه به دليل شرایط خاص شیوع ویروس کرونا تمهیدات قانونى به ما اجازه مى‌داد گزارش مالى و حسابرسى را در شهریور ماه منتشر كنيم اما با زحمات بخش‌هاى مختلف شركت به‌ویژه واحد مالى، مجمع عمومى شرکت طبق موعد مقرر در تیرماه برگزار شد.

خاورى لنگرودى در ادامه بابیان این‌که صورت‌هاى مالى و عملکرد سال ۹۸ در جلسه مجمع به تایید رسید، عنوان كرد: بر اين اساس صورت‌هاى مالى مذكور توسط مجمع تصويب شد.

او با اشاره به نوع ارائه صورت‌هاى مالى و بندهاى مختلف گزارش مالى عنوان کرد: خوشبختانه « بندهاى شرط» در گزارش مالى سال ۹۸ از ۷ مورد در سال‌هاى گذشته به ۴ مورد کاهش یافت و سایر بندهاى موجود با توجه به سطح اهمیت و دیدگاه حسابرس فعلى به «بندهاى تاکید» تبدیل شد.

او در تشريح ۴ «بند شرط» درج‌شده در گزارش مالى حسابرس براى سال ۹۸ خاطرنشان كرد: اين بندها شامل تبدیل شرکت مترو به هلدینگ، تمديد پروانه مجتمع‌هاى ایستگاهى كه در سال‌هاى گذشته ساخته و اكنون از اعتبار ساقط است، تاییدیه‌ها و بدهى‌هاى بانکى و نيز فروش زمین دردشت است.

خاورى لنگرودى در ادامه بابیان این‌که مجتمع‌هاى ايستگاهى كه پروانه آن‌ها از اعتبار ساقط‌شده، همچنان به‌عنوان پروژه‌هاى در جريان شركت مترو محسوب مى‌شود، گفت: اين مجتمع‌ها در سال‌هاى گذشته ساخته ‌شده و تعداد آن‌ها ۷ مورد است که البته مشخص نیست تمام آن‌ها امکان تمدید پروانه و فروش را داشته باشند اما هریک که امکان تمدید پروانه را داشته باشند، فروش آن‌ها منجر به تزریق مالى به شرکت مترو مى‌شود.

معاون مالى و ادارى شركت متروى تهران با اشاره به بدهى‌هاى سنگینى که شرکت مترو بابت تسهیلات اخذشده از بانک‌هاى عامل بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: این تسهیلات در سال‌هاى گذشته برای توسعه خطوط ۳ و ۴ هزینه شده اما بازپرداخت آن از سوى شهردارى و دولت انجام‌نشده است. درنتیجه بانک‌ها، شرکت مترو را به‌عنوان بدهکار اصلى مى‌شناسند.

خاورى لنگرودى در ادامه افزود: اين موضوع باعث شده است صورت‌هاى مالی شرکت آثار عملیاتى را که باید نشان ندهد؛ درنتیجه حسابرس اين موضوع را به‌عنوان «بند شرط» در نظر مى‌گیرد.

او با اشاره به این‌که در ۶ سال گذشته این مشكل همواره براى صورت‌هاى مالى شرکت مترو وجود داشته، تاکید کرد: حذف این بند و تبدیل آن از حالت مشروط به مطلوب منوط به تسویه بدهى‌هاى بانکى شرکت مترو توسط شهردارى و دولت است.

معاون مالى و ادارى شركت متروى تهران با تاكيد بر این‌که مجمع نسبت به این موضوع اشراف کامل دارد، عنوان كرد: درنتیجه تکالیفى همانند سال‌هاى گذشته مشخص شد؛ مبنى بر اینکه باید براى بازپرداخت این بدهى‌ها تامین اعتبار صورت گیرد، هماهنگى‌هایى براى پرداخت سهم دولت انجام شود و حوزه معاونت اقتصادى شهردارى نیز باید براى تسویه ‌حساب‌هاى مذکور اقداماتى را انجام دهد.

اوتاکید کرد: با رفع شدن ۴ بند باقى‌مانده و تبدیل گزارش از حالت مشروط به مطلوب مقدمات خروج شرکت مترو از حالت زیان‌ده، ورود آن به بورس و تبدیل آن به یک هلدینگ فراهم مى‌شود. این در حالى است که مرتفع شدن این ۴ بند تنها بر عهده عوامل درون ‌سازمانى نيست و با حمایت دولت و تمامى اعضاى حاضر در مجمع برطرف مى‌شود.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.