×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

علی امام مدیرعامل این شرکت با اعلام خبر بهره برداری از پايانه اکباتان در نیمه دوم سال جاری خبر داد و عنوان كرد: اين پايانه در غربی ترین نقطه خط ۴ متروی تهران و در محدوده شهرک اکباتان واقع شده است.

امام با اشاره به این که مساحت پايانه اکباتان حدود ۷۰ هزار مترمربع است، خاطرنشان کرد: اين پايانه اولین و تنها پايانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور است و قابلیت پذیرش ۲۰ رام قطار را دارد.

مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به اين كه عملیات اجرایی ساخت پايانه اكباتان با ۶۵ درصد پیشرفت در جریان است، افزود: با توجه به اینکه این پايانه در محدوده مسکونی شهرک اکباتان ساخته می شود، ساخت آن به صورت زیرزمینی کم‌ترین مزاحمت را برای اهالی منطقه و کمترین آسیب را برای منظر شهری دارد. همچنين سقف آن به گونه‌ای طراحی شده که پس از اتمام عملیات اجرایی امکان خاکریزی و ایجاد فضای سبز بر روی پايانه وجود دارد .

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) عنوان کرد: در این پايانه ۲۰ خط ريلي تعبیه می شود که ۹ خط آن دارای چاله سرویس برای بررسی های دوره ای و سرویس های سبک قطارها است. همچنين از نکات بارز طراحی و اجرای سازه پايانه اکباتان امکان ایجاد دهانه های بزرگ به ابعاد ۳۷ متر با استفاده از اسکلت فلزی، جهت نصب سوزن و امکان ایجاد انشعاب هاي مختلف برای هدایت قطارها به هر یک از ۲۰ خط ریلی تعبیه شده در این پايانه است.

او در پایان خاطرنشان کرد: برآورد هزینه عملیات اجرایی در بخش ساختمانی پايانه اكباتان حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است كه در حال حاضر نيمي از اين مبلغ هزينه شده است.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.