- نویسنده : khateghtesadi
- ۰۲ آذر ۱۴۰۱
- کد خبر 64173
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /

به گزارش محمد تقي عليجاني – خبرنگار خط اقتصادي، ما پس از بررسي هايي پنج فناوري جستجوي (يعني کنفرانس اينترنتي، وبلاگها، ويکيها، سايتهاي شبکههاي اجتماعي و بازيهاي ديجيتال) را شناسايي کرديم تا در بررسي خود، بر اساس فراواني آنها در بررسي در ۵ سال گذشته، لحاظ شود. يکي از وجوه مشترک بين اين فناوريها، ارزش بالقوه آنها در حمايت از رويکرد سازندهگرايانه براي يادگيري است که با کشف فعال دانش از طريق بازتاب تجربيات با محيط خود، ارتباط دانش جديد با دانش قبلي، و مشارکت با ديگران مشخص ميشود
وجه مشترک ديگر اين است که بيشتر فناوري ها، در درجه اول براي ترويج مشارکت و همکاري با ديگران طراحي شده اند.
جستجوي ما مطالعات بسيار کمي را در مورد اينکه چگونه فناوريهاي اطلاعاتي، مانند سخنرانيهاي ويديويي و پادکستها، بر مشارکت دانشآموزان تأثير ميگذارند، انجام داد.
بنابراين، اين فناوري ها به طور قابل توجهي در بررسي ما وجود ندارند. برخلاف فناوريهايي که قبلاً شناسايي کرديم، فناوريهاي اطلاعاتي منعکسکننده يک رويکرد رفتارگرايانه براي يادگيري هستند که در آن دانشآموزان دريافتکنندگان منفعل دانش هستند.
https://khateghtesadi.ir/?p=64173