×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۵ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 26 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خط اقتصادی ، فعالیت واحد‌ نگهداری و تعمیرات تجهیزات در شرکت فولاد خوزستان، بر دو نوع «نت اصلاحی» و «نت پیشگیرانه» است که بر پایه «نت زمان‌بندی شده» و «نت بر پایه وضعیت»، بازرسی‌‌های چشمی و پاکسازی‌‌ها انجام می‌‌شود. همچنین خروجی از سیستم نت شامل احکام‌‌کار و درخواست ‌کارهایی است که به ‌صورت روزانه از سوی مجریان انجام و در سیستم MIS ثبت شده و بازخوردهای لازم اخذ می‌‌شود.

شعبانی‌نیا درباره توقفی که در سال گذشته برای لاین گاز اتفاق افتاد اظهار داشت: این خط لوله که خط ورودی گاز به بخش احیا می‌باشد، با استفاده از دستگاه ضخامت‌سنج CYGNUS4‌، به روش آلتراسونیک، ضخامت سنجی شد که محدوده معیوب لاین گاز مشخص و مقدار ضخامت خط انتقال گاز از حد استاندارد کاهش یافته بود. با توجه به اینکه تعویض بخشی از این لاین مستلزم توقف واحدهای گندله‌‌سازی، آهن اسفنجی و به تبع آن، تولید کوره‌ها را دچار چالش می‌نمود، لذا کنترل نشتی و بازرسی روزانه واحدها از لاین گاز صورت می‌‌گرفت.

وی افزود: با بازرسی‌‌های انجام شده از خط لوله، یک نشتی جزئی مشاهده شد. با توجه به حساسیت نشتی گاز و امکان انفجار آن، شرکت را درگیر خطر بزرگی می‌‌نمود. شرایط تولید هم متاثر از محدودیت‌‌های ناشی از کمبود برق بود، که برای چگونگی اجرای بهینه تعمیرات به یک تصمیم‌گیری مناسب و ضروری نیاز بود.

مدیر دفتر فنی و برنامه‌ریزی نگهداری و تعمیرات در ادامه بیان داشت: در جلسات مجازی با گروه‌های مختلف شرکت از جمله (ایمنی، انرژی و سیالات، احیا، مواد اولیه، فولادسازی، ماشین‌‌آلات، نگهداری و تعمیرات و خرید) با محوریت واحد برنامه‌‌ریزی، راه‌کارهای چگونگی انجام کار استخراج و دو روش مطرح شد. گزینه اول تعویض لوله و در گزینه دوم ترمیم لوله گاز پیشنهاد شد. برای انجام این تعمیرات تمامی مدول‌های احیاء ۳ و زمزم ۱ به دلیل قطع گاز باید متوقف می‌شد. بنابراین با بررسی زمان اجرای دو طرح و نیز کیفیت و دوام دو طرح از لحاظ فنی، گزینه تعویض قسمت فرسوده مورد تصویب قرار گرفت.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.