×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۴ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 25 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خط اقتصادی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند ، حسین گروسی سرپرست این سازمان در مراسم جشن عید فطر که در محل سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار داشت: به‌عنوان کسی که تمام مناطق آزاد کشورمان و همچنین برخی از کشور‌های منطقه را دیده و یا در موردشان مطالعه کرده ام؛ می‌گویم که باید دیدگاه مسئولان نسبت به مناطق آزاد تغییر پیدا کند.

وی بیان کرد: بسیاری از مشکلاتی که در منطقه آزاد اروند وجود دارد کم و بیش در دیگر مناطق آزاد کشور نیز موجود است، اما منطقه آزاد اروند گل سرسبد مناطق آزاد کشور است.

گروسی افزود: وجود راه‌های ریلی، هوایی، دریایی و رودخانه‌ای و زمینی به کشور‌های اطراف مانند عراق و کویت ازجمله ظرفیت‌های خاص این منطقه است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند بابیان اینکه هرکدام از مناطق آزاد ممکن است یک خصوصیت خوب داشته باشند و مثلاً کیش گردشگری مناسبی دارد، عنوان کرد: منطقه آزاد اروند علاوه بر اینکه بهترین ظرفیت‌های گردشگری را دارد، می‌تواند قطب صنعتی و هاب ترانزیتی باشد.

وی اظهار کرد: نگاه به مناطق آزاد باید تغییر پیدا کند و مناطق آزاد در سالی که رهبر معظم انقلاب به نام مانع زدایی از تولید نام‌گذاری کردند. باید دریچه‌ای برای پیوستن به تجارت جهانی و WTO باشند.

گروسی افزود: علاوه بر اینکه قانون آن موجود است رهبر معظم انقلاب در دو بند ۱۱ و ۱۲ اقتصاد مقاومتی به آن اشاره کردند که این دو بند خاص مناطق آزاد است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: بنده به‌نوبه خود تا جایی که بتوانم به دنبال رفع موانع موجود هستم تا مناطق آزاد ریل اصلی خود را پیدا کنند.

وی اظهار داشت: در جلسه آنلاینی که با رئیس‌جمهور داشتم دو درخواست مطرح کردم که یکی تبدیل دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به دانشگاه جامع و دوم تبدیل دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی بود.

گروسی با تأکید بر اینکه منطقه آزاد اروند می‌توانند هاب جذب توریست باشد، بیان کرد: همچنین می‌توانیم در حوزه فناوری‌های نوین ایجاد اشتغال خوبی در منطقه داشته باشیم.

وی بابیان اینکه باید بستری محیا کنیم و ایده‌ها و منابع را جمع‌بندی کنیم، افزود: اروند قطعه‌ای از بهشت است و مردم خوب، بافرهنگ و خونگرمی دارد و استعداد ایجاد یک منطقه آزاد بهتر را دارد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: این منطقه برای رسیدن به این موضوع باید در ریل واقعی خود قرار گیرد و از نعمت‌های خدادادی این منطقه استفاده مفید شود.

گروسی بیان کرد: محور توسعه هر منطقه نیروی انسانی آن است و این موضوع در کنار دیگر ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند یک عزم جدی برای استفاده صحیح از آن را می‌طلبد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: نگاه به مناطق آزاد باید تغییر پیدا کند و مناطق آزاد دریچه‌ای برای پیوستن به تجارت جهانی و WTO باشند.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.