مظاهریان در ابتدا با تاکید بر پیشرفت سریع در حوزه خدمات هوشمند شهری در دوره شیوع کرونا و با ابراز خشنودی از این تفاهمنامه گفت: امیدوارم که این تفاهمنامه نیز گامی اساسی در جهت تثبیت جایگاه شهرداری تهران به عنوان مزکز نوآوری تخصصی شهر هوشمند باشد و شهرداری تهران با اجرای برنامههای خود در حوزه هوشمندی، به مرجعی برای سایر کلانشهرهای کشور در این مدل تبدیل شود.
او در توضیح برخی محورهای این تفاهمنامه افزود: ایجاد بستر تست بِد (test bed) یا مرکز آزمون برای حوزههای مختلفی مثل شبکه، خدمات و شهر هوشمند یکی از مواردی است که در این تفاهمنامه مورد توافق قرار گرفته است و همچنین اکسپرینس سنتر (experience center) که برای استفاده اولیه محصولاتی است که در آینده در اختیار شهروندان قرار میگیرد.
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران همچنین به پهنههای شهر هوشمند در پایتخت و ارائه راهکارهای هوشمند برای خدمات رسانی به شهروندان به عنوان سایر محورهای این تفاهمنامه اشاره کرد و تعهد به اجرای بندهای آن را حائز اهمیت بسیار دانست.
در ادامه این نشست مجازی، بیژن عباسی با اشاره به تاثیرات شیوع کرونا بر بستر شبکههای ICT و خدمات غیرحضوری گفت: مهمترین تاثیر این بیماری بر رفتار مردم و مطالبه آنها در حوزه سرویسهای غیرحضوری است. اما این تجربه برای مدیریت شهری و ایرانسل تجربه خاصی است و این تفاهمنامه در جهت ظرفیت سازی در جهت ارائه خدمات هوشمند برقرار خواهد بود.
او سپس این مدل همکاری را زمینه ساز توسعه جدیتر سرویسهای هوشمند در شهر تهران دانست و ابراز امیدواری کرد استفاده از شبکه IOT (اینترنت اشیا) نیز در آیندهای نزدیک در پایتخت توسعه پیدا کند.
در پایان این نشست مجازی، تفاهمنامه توسعه همکاریهای مشترک میان سازمان فاوای شهرداری تهران و اپراتور ایرانسل به دست مدیران عامل هر دو مجموعه امضا شد.