×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 94 خبر

در این نشست دکتر «حسن چنارانی» دبیر کمیسیون اقتصادی هیأت دولت گفت: اعتقاد داریم با مدل‌سازی جدید بانک‌های قرض‌الحسنه را بزرگ، قوی و ریشه‌دار کرده تا بتوانیم تعاملات منطقه‌ای بانکی در زمینه قرض‌الحسنه داشته باشیم. شاخص‌های عملکردی و ثبات در تصمیم‌گیری بانک‌های قرض‌الحسنه به شدت مهم بوده و این موضوع می‌تواند ابزار مهمی برای چانه‌زنی بانک‌ها برای تعاملات بین‌المللی باشد.

همچنین دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار داشت: هم اکنون ۲۴ میلیون نفر از آحاد جامعه از خدمات ۲ بانک قرض‌الحسنه کشور بهره‌مند هستند و فقط در سال جاری ۴.۵ میلیون وام قرض‌الحسنه توسط بانک‌های قرض‌الحسنه به مشتریان پرداخت شده و این در حالی است که معوقات این ۲ بانک بسیار پایین است.

«محمدحسین حسین‌زاده» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت نیز از تصویب حذف کارمزد وام قرض‌الحسنه بانک رسالت در شورای فقهی بانک مرکزی خبر داد و گفت: ۱۵ سال است که بر مدل اجرایی حذف کارمزد وام قرض‌الحسنه کار کردیم که این موضوع به تازگی در شورای فقهی بانک مرکزی به تصویب رسید و به زودی ابلاغ خواهد شد.

در ادامه نشست حجت‌الاسلام «سید مفید حسینی کوهساری» مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور، قرض‌الحسنه را با نگاه دینی بررسی کرده و گفت: قرض‌الحسنه یک مقوله جهانی است و در تمام دنیا فعالیت بدون ربا موجه است. حتی در ادیان غیرتوحیدی هم نگاه قرض‌الحسنه وجود دارد و مقوله‌ای بین‌المللی است.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.