×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خط اقتصادی به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا)، دکتر سید احسان خاندوزی که بعد از ظهر امروز برای پاسخ به سوالات اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این کمیسیون حاضر شده بود، در جمع خبرنگاران پارلمانی اظهار داشت: در جلسه امروز، نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی در رابطه با موضوعات مختلف مرتبط با عملکرد وزارت اقتصاد، سؤالات خود را بیان کردند و بنده و همکاران در معاونت های مختلف وزارتخانه، خزانه‌داری کل کشور و سازمان بورس و اوراق بهادار به آنها پاسخ های تفصیلی ارائه کردیم.
وی با بیان اینکه خوشبختانه اکثر نمایندگان سؤال کننده، از پاسخ های ارائه شده قانع شدند، و هیچ سوالی به صحن مجلس ارجاع نشد موضوعات مورد سؤال نمایندگان مردم را از جمله شامل عملکرد وزارت اقتصاد در خصوص اجرایی نمودن سه محور مرتبط با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری، حرکت به سمت توزیع عادلانه منابع بودجه ای و تسهیلات، اخذ وثایق بانکی و شفافیت و مبارزه با فساد عنوان کرد.
وی بخش دیگری از سؤالات نمایندگان را شامل تلاش های انجام گرفته برای بهبود شاخص های بازار سرمایه و حمایت از سهامداران خرد و نیز پرداختی های خزانه داری کل به بخش های مختلف از جمله کتابخانه های عمومی عنوان کرد.

وزیر اقتصاد بازار سرمایه را، آینه تمام نمای اقتصاد کشور خواند که تمام اتفاقات و تحولات داخلی و خارجی، تأثیر خود را در آن نمایان ساخته و از عوامل متعددی تأثیر می پذیرد.

وی تأکید کرد: ما در وزارت اقتصاد حداکثر تلاش خود را برای ساماندهی، ایجاد شفافیت، افزایش سرعت نقد پذیری سهام، رقابتی نمودن بازار و حمایت از سهامداران خرد که تعداد آنها از ابتدای سال ۱۳۹۹ نیز به شدت اضافه شده است، به کار بسته ایم.

وزیر اقتصاد ادامه داد: یکی دیگر از نکات مورد تأکید و سؤال نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، عدم بازتاب بسته ۱۰ بندی حمایت از بورس در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بود.

وی گفت: من در این جلسه به نمایندگان محترم توضیح دادم که بنا بر اصرار وزارت اقتصاد و شخص رئیس جمهور محترم، بخش هایی از بسته مزبور که اجرایی شدن آن، نیازمند درج در قانون بودجه است، بطور جداگانه و به سرعت، در قالب یک مصوبه در هیئت دولت به تصویب رسیده و به صورت یک اصلاحیه با امضای رئیس جمهور محترم به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.