×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

اقتصادوتجارت ؛محمدباقر اثنی‌عشری، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور امروز در نشست خبری رونمایی از پرتال جدید سازمان نصر،گفت: بیست و پنجمین سال متوالی است که الکامپ در حال برگزاری است و هرسال با قدرت بیشتری این نمایشگاه در حال برگزاری است.
اثنی‌عشری درباره تاثیر الکامپ بر کسب‌وکارهای فعال در حوزه فناوری بیان کرد: الکامپ نمایشگاه کل صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات است و نباید آن را مختص استارت‌آپ‌ها بدانیم، عده ای این برداشت را می کنند که الکامپ مخصوص استارت آپ ها است.
وی افزود: بیش از۶۵ درصد فضای نمایشگاه به کسب و کارهای مختلف در این حوزه اختصاص داده شده است.
اثنی‌عشری در پاسخ به سوالی مبنی بر برگزاری نمایشگاه جداگانه برای الکام استارز گفت: ۳۲ هزار متر فضای مفید کل نمایشگاه است و بیش از ۸۰۰۰ متر به استارت‌آپ‌ها تعلق گرفته است. الکام استارز با تمام پرمخاطب بودنش بخشی است که سازمان نظام صنفی در برگزاری آن ضرر می‌دهد و اگر بخواهد به شکل مستقل انجام شود اقتصادی نخواهد بود. ترکیب این زیست‌بوم باعث می‌شود چنین مشکلات اقتصادی به وجود نیاید.
رئیس سازمان نظام صنفی با بیان اینکه الکامپ توسط بخش خصوصی برگزار می شود و یکی از دلایل بقای رشد الکامپ نیز همین است، اظهار کرد: در روز اول که با غرفه داران صحبت می کردم اکثرا از نمایشگاها و حضور بازدیدکنندگان راضی بودند و تنها مشکل گرما بود که به زیر ساخت‌های نمایشگاه مربوط می شود. شرکت‌ها علی‌رغم مشکلاتی که دارند با انرژی و شور در غرفه‌هایشان حاضر هستند و این نشان می‌دهد که برای الکامپ ارزش قائل هستند و آن را در حوزه کسب‌وکارشان موثر می‌دانند.
اثنی‌عشری در پاسخ به این سوال که آیا جایگاهی در الکامپ برای مشارکت تلکام و اینوتکس است گفت: این سه نمایشگاه هایی هستند با موضوعات مختلف و با گسترش صنعت آی تی کشور سوژه های آن ها متفاوت تر می شوند، اما ما هیچ محدودیتی برای حضور آن هادر الکامپ نداریم.
وی در پایان با تشکر از اصحاب رسانه برای پوشش کامل الکامپ عنوان کرد: ما از تمام منتقدین الکامپ سال گذشته برای حضور در الکامپ امسال در ستاد اجرایی دعوت کردیم و امیدواریم هر سال شاهد پیشرفت های بیشتر برپایی این نمایشگاه باشیم، تنهاخواسته ما از وزارت صنعت این است که برای برپایی منظم و برنامه ریزی بهتر برای الکامپ مجوز دوره ای برگزاری نمایشگاه به مجوز سه ساله تغییر کند، این امر در جوامع بین المللی موضوعی طبیعی است.
خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.