×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

 همیشه گفته‌اند بهترین دفاع، حمله است؛ اما کشوری که بیش از ۳۰۰ سال است که به هیچ کجا تجاوز نکرده، چطور می‌تواند از خود در مقابل ناامنی‌ها در ناامن‌ترین منطقه جهان دفاع کند؟! در برابر حضور کشوری‌هایی که حداقل از سواحل خود نزدیک به ۲۰۰۰ کیلومتر فاصله دارند؛ ایران کشوری که پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ رویه‌ای مستقل را چه سیاست خارجی و چه در تعامل با کشور‌های منطقه‌ای در پیش گرفت، یکی از پایگاه‌های کشور‌های منطقه‌ای در غرب آسیا قلمداد می‌شد.

 اما حالا پس از ۴۰ سال از گذشت انقلاب اسلامی، ایران طرفداران زیادی را بدون پشتوانه خارجی در بین کشور‌های منطقه پیدا کرده و تبدیل به یک قدرت منطقه‌ای در غرب آسیا شده است.
اما ثمرات و راهبرد‌های ایران از قدرت منطقه‌ای و حضورش در کنار کشور‌ها در زمان‌های حساس چیست؟ در این گزارش سعی می‌کنیم به نقطه نظرات و راهبرد‌های رهبر معظم انقلاب بپردازیم و اهداف ایشان و ثمرات این حضور را ببینیم.
 
رهبر انقلاب در عید قربان امسال نسبت به اقتدار کشورمان در منطقه بیان کردند که خواسته‌ی امروز آمریکا از ایران، کنار گذاشتن کاملِ صنعت هسته‌ای، کاهش بسیار شدید توان دفاعی و رها کردن اقتدار منطقه‌ای است اما پذیرفتن این خواسته‌ها قطعاً موجب عقب‌نشینی آمریکا نخواهد شد و هیچ عقلی نیز حکم نمیکند که برای توقف متجاوز، خواسته‌های او را اجابت کنیم.
خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.