×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۴ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 25 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص شائبه‌های موجود مبنی بر تاثیر پالایشگاه تهران بر آلودگی این کلان‌شهر گفت: مردم در تهران انتظار دارند وقتی پالایشگاه تهران در کنار این کلان‌شهر فعالیت می‌کند آلودگی زیست محیطی نداشته باشد که این شرکت با سیاست گذاری مناسب اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل و همچنین تلاش کارکنان خود توانسته است در این مهم موفق عمل نماید. بر اساس بررسی‌هایی که ما انجام داده‎ایم گازوئیل تولیدی پالایشگاه تهران یورو ۵ است و کاملاً استاندارد می‎باشد. همچنین سوخت پالایشگاه تهران گاز طبیعی است و آلودگی زیست محیطی برای شهر تهران ندارد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص کیفیت بنزین تولید شده در پالایشگاه تهران نیز گفت: در پالایشگاه تهران بنزین پاک تولید می‌‎شود و این در حالی است که این بنزین اصلا در تهران استفاده نمی‌شود و در شهرهای شمالی توزیع می‌شود. شرکت پالایش نفت تهران با اختصاص اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیون یورو با احداث واحد افزایش کیفیت بنزین(CCR) نیاز این کلانشهر و بخش اعظمی از کشور را به سوخت پاک مرتفع خواهد نمود. پروژه ای که با تکیه بر ساخت داخل و استفاده از توان داخلی تا کنون بیش از ۴۰درصد پیشرفت داشته است.

سنگدوینی در خصوص دلایل اصلی آلودگی کلان‌شهرها گفت: یکی از عوامل اصلی آلودگی کلان‌شهرها از جمله تهران کیفیت خودروها است.

وی با تاکید بر استاندارد سازی خودرو ها و بهبود ناوگان حمل و نقل شهری تاکید کرد: لازم است خودروها و سوخت آنها در کشور استاندارد شود. باید سازمان حفاظت از محیط زیست از دست اندرکاران و متولیان امر بخواهد جهت رفع این معظل به صورت هم گام و یکپارچه اقدام نمایند. بهره مندی از هوای پاک حق عموم شهروندان است.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.