×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

علی نوذرپور در حاشیه بازدید دو تن از اعضای شورای شهر تهران از پارک چیتگر و بررسی مشکلات آن، با اشاره به مشکلات فضای سبز در کشور اظهار کرد: در سال ۱۳۹۴ در پی یک سند آسیب شناسی، تکالیفی به عهده سازمان‌ها و دستگاه‌ها گذاشته شد و وزارت نیرو هم مکلف شد برای طرح‌های فضای سبز شهرداری، فاضلاب برای تصفیه را به صورت رایگان در اختیار این نهاد قرار دهد.

وی گفت: در منطقه ۲۲ چهار محل برای احداث محل تصفیه خانه در نظر گرفته شد تا برای ۳۰ سال آینده در این منطقه مساله آب وجود نداشته باشد، اما هنوز این کار عملیاتی نشده است.

شهردار منطقه ۲۲، با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ مشکلاتی که میان شهرداری و وزات نیرو وجود داشته در مقطعی سبب قطع آب شده است، عنوان کرد: چیتگر بخشی از فضای منطقه ۲۲ است و هم اکنون این منطقه دارای ۲۲ هکتار فضای سبز است و تاکید مدیریت شهری رونق گردشگری مبتنی بر فضای سبز در این منطقه است. در حالی که سازمان دهی و بودجه و منابع در منطقه ۲۲ با مساحت فضای سبز منطقه همخوانی ندارد.

نوذرپور مشکل اساسی و ریشه ای پارک چیتگر را آب عنوان کرد و توضیح داد: قرار است تفاهمی با وزارت نیرو امضا شود که متن آن تهیه شده و باید به امضای شهردار تهران و وزیر نیرو برسد تا مشکلات و مسائل مربوط به آب حل شود.

وی با بیان اینکه سال ۱۳۶۲ چیتگر به بنیاد اقتصادی کوثر داده شد و پس از آن به منطقه ۵ و بعد منطقه ۱۵ واگذار شد، تاکید کرد: حدود و اختیارات این جنگل مشخص نیست و البته طرح جامع چیتگر را سال گذشته تدوین کردیم و به اداره کل منابع طبیعی ارسال شد تا تصویب کنند، اما آن ها تصویب این طرح را منوط به امضای تفاهم نامه ای می دانند که در آن نحوه محاسبه بهره مالکانه آمده است.

شهردار منطقه ۲۲ بدهی شهرداری از قبل از انقلاب تا به امروز به وزارت نیرو بابت حق انشعاب را ۲۰ میلیارد تومان و هزینه آب بها را ۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: باتوجه به وسعت و ویژگی این بوستان جنگلی، باید توجه ویژه ای نسبت به آن داشت.

نوذرپور با انتقاد از مشخص نبودن اختیارات در بوستان چیتگر و مشکلات با وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: حدود سه ماه پیش شکایتی علیه من برای قطع ۱۳ اصله درخت مطرح شد که حتی صدور حکم جلب من را هم به دنبال داشت، در حالی که این ۱۳ درخت همگی آفت زده بودند و باید قطع می‌شدند.  بنابراین مشخص نیست که آیا شهرداری اختیار قطع درختان آفت زده را دارد یا نه؟ در حالی که پیش از این ۵ نوبت برای معرفی نماینده دائمی منابع طبیعی در پارک چیتگر با این سازمان مکاتبه کردم اما هنوز کسی را معرفی نکردند.

وی درباره آتش سوزی های بوستان جنگلی چیتگر هم توضیح داد: به دلیل بارندگی های خوب علف‌ها هم رشد زیادی داشتند  و ما هم برنامه فشرده‌ای برای علف تراشی گذاشتیم،به طور کلی علف‌های خشک شده مستعد آتش سوزی هستند. یکی دیگر از دلایل آتش سوزی ها اشتباهات انسانی است و بخشی سهل انگاری جوانان است و برخی هم تعمدی است البته نمی توان در این مورد حکم  قطعی صادر کرد اما تا به امروز ۱۰ نفر در این رابطه دستگیر شدند و منتظر حکم قضایی هستیم.

شهردار منطقه ۲۲ همچنین در واکنش به اینکه گفته می شود باشگاه‌های سواری به طور رایگان از آب و زمین بوستان چیتگر استفاده می‌کنند، توضیح داد: باشگاه‌های سوارکاری طبق قرارداد مشارکتی بین شهرداری و مجموعه های خصوصی در حال فعالیت هستند یعنی زمین و پروانه از شهرداری است و بهره‌برداری در زمان مشخص هم از آن باشگاه‌هاست.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.