×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 22 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

در دو سال گذشته با وجود ادعای مسئولان بر افزایش حضور شرکت های داخلی در نمایشگاه های کشور، برخی کارشناسان معتقدند رکود بازار و کاهش سرمایه در گردش شرکت ها باعث عدم استقبال آن‌ها در نمایشگاه های داخلی شده از این رو زمان خصوصی سازی این شرکت فرا رسیده است.
برگزاری نمایشگاه یکسالی است که تنها غرفه سازها را بیشتر درگیر کرده است تا اینکه دستاوردی برای صنعت و بازار ایران داشته باشد، زیرا از یک سو بازدیدهای مردمی به شدت کاهش یافته و سوی دیگر شرکت های کوچک نیز به حاشیه رانده شده اند و تنها شرکت های بزرگ برای اعلام موجودیت در این نمایشگاه ها حضور پیدا می کنند.
یک عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارتبا اشاره به اینکه در حال حاضر حضور شرکت ها در نمایشگاه ها نمی تواند تاثیری در رکود اقتصادی ایجاد کند، گفت: در شرایط کنونی به دلیل اینکه میزان سرمایه در گردش واحدهای تولیدی کاهش یافته بسیاری از بنگاه های اقتصادی توان حضور در نمایشگاه ها را ندارد از طرف دیگر نمایشگاه های داخلی نمی تواند در تامین نیاز شرکت ها نقش چندانی داشته باشد، زیرا در حال حاضر کشور نیازمند تکنولوژی و تجهیزات خاص است که از طریق داخل تامین آن امکان پذیر نیست.
آرمان خالقی با بیان اینکه در شرایط کنونی واحدهای تولیدی که به دنبال داخلی سازی هستند می تواند به راحتی با شرکت های سازنده مذاکره کنند، تصریح کرد: در شرایط کنونی بیشتر شرکت های که در نمایشگاه حضور پیدا می کنند دولتی هستند و گاه برای حضور در این نمایشگاه ها الزاماتی وجود دارد، از این رو خصوصی سازی شرکت نمایشگاهی می تواند به مدیریت این بخش بی انجامد.
پیش از این بهمن حسین زاده مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین‌المللی ایران از افزایش حضور شرکت های داخلی در نمایشگاه های کشور خبر داده بود اما واقعیت ها این است که در یک سال گذشته نه تنها حضور مردمی در نمایشگاه های کشور کاهش یافته، شرکت های شرکت کننده نیز به دولتی ها محدود شده و بسیاری از شرکت های خصوصی تمایل چندانی برای حضور در نمایشگاه بین المللی ندارند، از این رو کارشناسان معتقدند که خصوصی سازی شرکت نمایشگاهی باید کلید بخورد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.