×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) دكتر علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه بازدید از نمونه تولیدشده قطار ملی مترو كه به اتفاق شهردار تهران، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری، مديران عامل شركت متروي تهران و شركت واگن سازي صورت پذيرفت با اشاره به این نكته كه کار انجام‌گرفته توسط متخصصان کشورمان ازنظر هماهنگی، سرعت اقدام و ماهيت فعل تولید داخل اقدامی نمونه است، خاطرنشان کرد: مجموعه متروي تهران با شور و شوق این پروژه را به مرحله خوبي رسانده و این موضوع بیانگر آن است که اگر متخصصان کشورمان شرایط و میدان برای انجام کار داشته باشند، كاملا توانمند هستند.
او با ابراز اميدواري نسبت به این مساله‌که ظرفيت‌ واگن سازی ملي در آینده بتواند به‌عنوان یک شرکت بین‌المللی فعالیت کند، عنوان کرد: با رفع نیازهای داخل در زمینه تامین واگن مترو، به واقع مي توانيم بر اساس استانداردهای جهانی فعالیت کرده و تولیدات خود را به سایر کشورها نیز ارائه دهیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار اميدواري نسبت به تولید یک رام قطار ملي مترو تا پيش از پايان سال جاري در خصوص تامین منابع مالی برای انبوه‌سازی نمونه تولیدشده عنوان کرد: آنچه در خصوص منابع مالی اهمیت دارد، روش‌های جذب منابع و بازپرداخت تعهدات مالي است. تعیین مکانیزم این دو موضوع بر عهده بانک‌ها، صندوق ذخیره ارزی، بازار سرمایه و سازندگان است.
آقا محمدی در پايان به برگزاری جلسه برای تامین منابع مالی انبوه‌سازی اين پروژه گفت: با بررسی روش‌های جذب سرمایه و رایزنی با مراجع ذيربط، امیدواریم بهترین راه‌حل برای تامین منابع مالی توليد حداقل یک هزار دستگاه واگن ملی مترو تبيين و اجرا شود.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.