×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 94 خبر

به گزارش مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه، در تاریخ جمهوري اسلامي ايران، روزهای تاريخي به ثبت رسيده که نقشی تعیین کننده در انسجام و اتحاد ملي ايفا كرده اند و مي توان گفت آذر و دي ماه سال ۹۸ در شمار ماه هايي است كه چنين روزهايي را در حافظه تاريخي خود ثبت كرده اند.
شركت بهره برداري متروي تهران و حومه با برنامه ريزي مناسب و كارنامه اي درخشان در حوزه حمل و نقل عمومي درون شهري در چنين روزهايي، تدابير ويژه و كارآمدي در ارائه خدمات بيشتر و بهتر به شهروندان به كار مي برد تا علاوه بر همراهي مردم در اين مناسبات و ايجاد نظم ،از هرگونه اختلال در ارائه خدمات حمل و نقل عمومي براي شهروندان جامعه جلوگيري كند.
*خدمات رساني رايگان به هزاران نفر از شركت كنندگان راهپيمايي ۴ آذر ۹۸
دوشنبه ۴ آذر ۹۸ بود كه مردم پایتخت پیرو سلسله راهپیمایی‌های شهر‌های مختلف ایران اسلامی به منظور دفاع از امنیت و اقتدار کشور در میدان انقلاب تهران تجمع عظیم و به یاد ماندنی به ثبت رساندند. بيشتر شركت كنندگان در اين راهپيمايي، به دليل برگزاري در ساعات مياني روز و همزمان با طرح ترافيك از خدمات رايگان مترو استفاده كردند و با توجه به قرارگیری ایستگاه‌های توحيد، ميدان انقلاب اسلامي،تئاتر شهر در مسیر راهپیمایی استفاده از این ناوگان حمل و نقل ریلی درون شهری بهترین انتخاب برای شهروندان بود.
لذا با برنامه ريزي هاي انجام شده و آمادگي صددرصدي پرسنل فني و عمليات، پشتيباني و ايستگاه ها، خدمات هرچه بهتر و مناسب به شهروندان ارائه شد و حضور و آمادگي پرسنل تا آخر مراسم در كنار مردم بسيار حائز اهميت و قابل ستايش بود.
آمادگی متروی تهران برای سرویس دهی رايگان به شرکت‌کنندگان در مراسم وداع با پیکر شهید سردارسپهبد حاج قاسم سلیمانی
صبح ۱۳ دي‌ماه ۹۸، خبر شهادت سردار قاسم سليماني در عراق، دست به دست شد و مردم صبح جمعه خود را با اين خبر شوک‌آور آغاز کردند. اين خبر به سرعت با واكنش شمار زيادي از مردم همراه بود و تمام سازمان ها و ارگان ها همراه با مردم،آمادگي خود را براي شركت و خدمات رساني در اين تشييع جنازه تاريخي اعلام كردند.
همزمان با اين حادثه، فرنوش نوبخت مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران با ابراز تأسف از شهادت سردار سپهبدحاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و ديگر همرزمان شهيدش از آمادگی کامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برای ارائه خدمات حداکثری جهت رفاه حال شهروندان و شرکت کنندگان در مراسم وداع با پیکر مطهر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش خبر داد.
وي همچنين به افزايش زمان ‏سرویس‌دهی رايگان در خطوط هفتگانه مترو در روز پانزدهم دي ماه از ساعت ۱۹ تا ساعت ۲۴ به دلیل قرار گرفتن ایستگاه مصلی امام خمینی(ره) در ‏خط یک و ایستگاه شهیدبهشتی در خطوط یک و سه متروی تهران، در ضلع شمال و جنوب مصلی امام خمینی(ره) تهران اشاره كرد.
*متروی تهران در آیین تشییع پیکر سردار آسمانی میزبان حدود ۳ ميليون نفر بود
بر اساس اعلام قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آمار رسمی حاكي از آنست كه حدود ۷میلیون نفر در مراسم وداع و تشییع با پیکر مطهر سردار حاج قاسم سلیمانی در تهران شركت كردند.
از اين تعداد حدود ۳ ميليون نفر از شركت كنندگان در مراسم تشييع پيكر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی‌ و همرزمان شهيدش از طريق خطوط هفتگانه متروی تهران جابجا شدند.
فرنوش نوبخت در اين باره گفت: دوشنبه ۱۶ دی ماه ۹۸ همزمان با برگزاری مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد سلیمانی و همرزمان شهيدش متروی تهران و حومه از ابتدای صبح به صورت رایگان تا پایان مراسم در تمام خطوط یک، دو، سه، چهار، پنج، شش و هفت خدمت رسانی کرد.
وی گفت: در این روز حدود ۳ ميليون نفر توسط این ناوگان حمل و نقل ریلی درون شهری جابجا شدند.
مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه ادامه داد: با توجه به حضور بی نظیر شهروندان و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده از ابتدای صبح فاصله حرکت قطارها در خط چهار متروی تهران تا ۲ دقیقه کاهش یافت تا جابجایی مسافران تسهیل شود. همچنين به منظور سهولت در جابجایی مسافران در خطوط هفتگانه مترو صد و ۱۵ قطار فوق العاده نیز اعزام شد.
*خدمات رسانی رايگان شركت بهره برداري متروی تهران و حومه به ۹۰۰ هزار نفر به مناسبت اقامه نماز جمعه به امامت مقام معظم رهبري
رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالي) جمعه (۲۷ دی ماه) و در چهلمین سالگرد اولین نماز جمعه‌ای که به‌امامت ایشان برگزار شد، نماز جمعه را اقامه كردند.
جمعيت ميليوني براي شركت در اين نماز جمعه كه پس از ۸ سال به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار مي شد اعلام آمادگي كردند و سيل جمعيت از ساعات آغازين صبح جمعه به سوي مصلاي امام خميني(ره) حركت كرد.
متروي تهران نيز همچون گذشته در مناسبت هاي ملي و مذهبي تدابير جديدي براي رساندن اين جمعيت به مقصد به كار برد تا اين نماز جمعه تاريخي با شكوه هرچه تمام تر و رضايت مردم برگزار شود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در اين باره گفت: متروی تهران و حومه از ساعت ۹:۳۰ صبح روز جمعه ۲۷ دي ماه ۹۸ تا پایان مراسم نماز جمعه به صورت رایگان به شهروندان و نمازگزاران خدمت رسانی کرد و جابجایی ۹۰۰ هزار نفر با این ناوگان حمل و نقل ریلی درون شهری در این روز به ثبت رسید.
مهندس فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه در این روز با برنامه ریزی مناسب از تمامی امکانات استفاده شد افزود: با توجه به تعداد مسافران با همراهی آقایان و بانوان شاغل در شرکت تلاش کردیم تا شاهد تسهیل در رفت و آمد مسافران در ایستگاه های خطوط هفتگانه باشیم.
وی گفت: در این روز حدود ۹۰۰ هزار نفر توسط متروی تهران جابجا شدند که بیشترین آمار جابجایی مربوط به خط یک متروی تهران بود.
نوبخت تصریح کرد: با توجه به نزدیکی ایستگاه‌های شهید بهشتی و مصلی امام خمینی (ره) به محل برگزاری نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) استفاده از مترو این وسیله حمل و نقل عمومی درون شهری یکی از انتخاب‌های اصلی نمازگزاران بود و در این راستا شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برای ارائه خدمات رسانی شایسته و با برنامه ریزی‌ مناسب سرويس دهي خوبي را به شهروندان و مسافران ارائه داد.
مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالاي مسافران در زمان برگشت از دو ايستگاه مصلي امام خميني(ره) و شهيد بهشتي تلاش کردیم تا سرویس دهی مناسب و منظمی را به شهروندان و نمازگزاران ارائه دهیم.
در اين زمان بايد اين نكته مورد نظر قرار گرفته شود كه با توجه به تحريم هايي كه در حال حاضر در كشور وجود دارد و مشكلاتي كه در تامين قطعات تجهيزات، گريبانگير صنعت حمل و نقل عمومي شده است، مديريت مناسبت ها و برنامه هاي از پيش تعيين نشده شهري همزمان با رفع نياز هاي روزانه شهروندان در زمينه حمل و نقل عمومي كمي پيچيده است كه اين موضوع تاكنون به مدد مديريت صحيح شركت بهره برداري متروي تهران و حومه، مرتفع شده است.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.