×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، برزین ضرغامی‌ در نشست «پهنه رودکی از نگاه مدیران» با بیان این مطلب افزود: بخشی از معضلات تهران آلودگی و ترافیک است که به دلایلی از جمله مهاجرت بی‌رویه به این شهر، با آن روبرو هستیم. بسیاری از ناهنجاری‌هایی که امروز می‌بینیم نتیجه رشد ناموزون و خارج از رویه‌ای بوده که صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه توجه به انسان در برنامه‌های شهرداری سوالی است که همیشه مطرح بوده، ادامه داد: خیلی از مصوباتی که در شهرداری شکل گرفته در ارتباط با توسعه شهر است هر چند به مقوله انسان توجه می‌شود اما روال و قاعده به صورتی پیش می‌رود که عملا انسان در حال فراموشی است و آن چیزی که کمتر دیده می‌شود و در مدار توجه قرار ندارد موضوعات انسانی و توجه به ملاحظاتی است که به قشر شهروندان داریم.

ضرغامی‌ اظهار کرد: می‌توان دید که از نظر فرهنگی شهرداری به دنبال حل و فصل این موضوع است تا بخشی از هم گسیختگی‌های اجتماعی را با پرداختن به فضاهای فرهنگی سامان دهد و فاصله‌های اجتماعی و طبقاتی را از طریق فرهنگ به حداقل برساند.
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه در ابتدای سال ۹۷ تحقیقات پهنه رودکی آغاز شد، گفت: ما به عنوان نهاد اجتماعی که باید این رویه شهری را دنبال کنیم در نهایت به این نتیجه رسیدیم که باید از ارتباط و اقتصاد مجموعه فرهنگی فراتر برویم. حالا که قرار است این کار صورت بگیرد و پهنه فرهنگی و هنری که به خیابان انقلاب، نوفل لوشاتو، ولیعصر و حافظ متصل است، دیده شود.

وی انجام نظرسنجی را ضروری دانست و توضیح داد: یکی از کارهای خوبی که انجام شده نظرسنجی از ساکنان پهنه بود. در رویکرد توسعه‌ای اگر قرار است کاری انجام شود حتما باید نظر بازیگران اصلی‌ را که در این منطقه حضور دارند جمع آوری می‌کردیم.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران در توصیف ماهیت پهنه فرهنگی و هنری رودکی، گفت: به نظرم پهنه رودکی فراتر از پروژه‌ است چون آغاز و پایانی دارد البته از این نظر می‌توان آن را پروژه هم تعریف کرد. به محض اینکه عملیات اجرایی در این پهنه آغاز شود و به پایان برسد این سوال به وجود می‌آید که حالا قرار است چه استفاده‌ای از این مجموعه صورت بگیرد.

وی توضیح داد: در واقع این مقدمه‌ای برای استفاده بیشتر از این پهنه است، باید دید که پهنه چه نقش آفرینی‌ می‌تواند در عرصه فرهنگی داشته باشد یا چقدر باعث رونق مجموعه‌های فرهنگی‌ که در این پهنه هستند، می‌شود.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.