×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 7 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مسکن‌ اقتصادی از لحاظ طرح آمایش سرزمینی مورد بررسی قرار گیرد

حجت السلام محمدسبزی‌ در گفتگو‌ با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین افزود:طرح مسکن اقتصادی به عنوان یک طرح جدید مطرح شده است که موافقان و مخالفانی دارد. باید این طرح از منظر آمایش سرزمین مورد بررسی قرار گیرد.

وی‌اظهار داشت:در برخی شهرها زمین به اندازه کافی وجود دارد و دولت میتواند زمین در اختیار مردم قرار دهد و با ارائه تسهیلات، زمینه خانه دار شدن افراد را فراهم کند.

سبزی‌ادامه‌ داد:در کلانشهرهایی که کمبود زمین وجود دارد، باید به سمت استفاده بهینه از زمین گام برداشت.ساخت واحدهای کوچک متراژ در حد ۵۰ متر در کلانشهرها مورد پذیرش است و ساکنان میتوانند بعدا آنها را بهبود بخشند.

وی خاطرنشان ساخت:از لحاظ اسلامی، ایده‌آل بزرگ بودن منزل است اما با توجه به شرایط فعلی اقتصادی، استفاده از واحدهای کوچک متراژ قابل قبول است.

نماینده مجلس تاکید کرد:دولت باید در بخش مسکن نظارت و کنترل اساسی داشته باشد، چراکه اجاره مسکن به صورت بی رویه افزایش یافته است. نظارت بر اجاره بها باید به شکل قانونی انجام شود.

وی‌اذعان داشت:دولت نیازی ندارد به ساخت مسکن ورود کند و باید نقش ناظر عالی را ایفا کند و به مردم اجازه دهد خود اقدام به ساخت مسکن کنند. در چنین شرایطی مردم میتوانند در کمترین زمان و طی یکسال صاحبخانه شوند.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.