امام با اشاره به آنكه این قانون در سال ۱۳۹۴ تصویب و از سال ۱۳۹۶ اجرایى شد، عنوان کرد: در این سال، تفاهمنامهاى بین شرکت بهینهسازى مصرف سوخت، اتحادیه قطارهاى شهرى و متروى تهران منعقد شد که بر اساس آن از ابتداى سال ۹۶ به ازاى هر میزان افزایش مسافر که با ورود ناوگان جدید در مترو ایجاد مىشود، ۹ و هشت دهم سِنت صرفهجویی سوخت حاصل مىشود و اين مبلغ بايد به مدت ۱۰ سال براى توسعه حمل و نقل ريلى هزينه شود.
مدیرعامل مترو با اشاره به اینکه ۱۵۲ میلیارد تومان بخشى از مطالباتى است که بر اساس این قانون باید به توسعه حمل و نقل ریلى در تهران اختصاص یابد، عنوان کرد: از مجموع ۱۵۲ ميليارد تومان، ۵۰ میلیارد تومان به بخش زيرساخت اختصاص مىیابد. شرکت مترو در نظر دارد این بودجه را در ساخت و تکمیل پارکینگ اکباتان كه درمجموع به ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد، هزینه کند.
امام بابیان اینکه با ورود ناوگان جدید به متروى تهران، بدون شک توسعه و تکمیل پارکینگها و پایانهها ضرورى است، اظهار كرد: با انجام اين اقدام ضمن تأمین فضا براى پارک قطارهاى جدید، يك محل مناسب نيز برای تعمیر و نگهدارى قطارها فراهم مىشود.