×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

این روزها کادر درمانی بیمارستان‌ها، بیشتر از هر شغل دیگری در معرض خطر کرونا هستند. اما آرایشگرها، بانکداران، کارگران ساختمانی و نگهبان‌های اماکن شلوغ، فروشندگان، رانندگان تاکسی و … نیز در معرض تهدید قرار دارند.

این پرستار ادامه می‌دهد: «محلول شست‌وشوی دست(هندراب) به شدت کمیاب و سهمیه‌بندی شده. خیلی از پزشک‌ها برای شرح حال گرفتن از بیمارها خودشان نمی‌آیند، انترن‌ها و رزیدنت‌ها را می‌فرستند. بعضی از پزشک‌ها هم هستند که خودشان برای خودشان وسایل محافظ فردی گرفته و به بیمارستان آورده‌اند.»

پزشکان، پرستاران و اعضای کادر درمانی، بیشتر از تمام مشاغل دیگر در معرض خطر کرونا هستند. تا کنون گزارش‌های تایید شده‌ای نیز از ابتلای آن‌ها اعلام شده است. حتی «محمدرضا قدیر» رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز روز گذشته به دلیل تماس مکرر با بیماران دارای کرونا قرنطینه شد. نرجس خانعلی‌زاده، پرستار ۲۵ ساله‌ای نیز شب گذشته بر اثر ویروس کرونا درگذشت. یکی از دوستان او می‌گوید:«باورم نمی‌شود. همین دیروز با من تماس گرفت و گفت که خیلی مراقب باش، این ویروس خیلی خطرناک است. نرجس فداکاری کرد.»

با این وجود، بسیاری از پرستاران از نبود امکانات و تجهیزات مراقبت شخصی گلایه دارند. پرستاری در یکی از بیمارستان‌های دولتی می‌گوید: «دیروز یکی از پرستاران بخش آی‌سی‌یو در اعتراض به کمبود پکیج حفاظت فردی استعفا داد. دو نفر هم شیفت را ترک کردند. همه به آن‌ها حق می‌دهند اما هنوز دارند کار می‌کنند. گویا باید به همین ماسک و دستکش اکتفا کنیم.»

اما پرستاری دیگر که در بیمارستان مسیح دانشوری خدمت می‌کند، می‌گوید:«ما همه امکانات حفاظتی به اندازه کافی داریم. روزهای سختی است ولی ما وظایف زیادی داریم که برای آن سوگند خورده‌ایم. در معرض خطر هستیم اما باید وظیفه‌مان را انجام دهیم. این را که می‌گویند تجهیزات نیست، من قبول ندارم.» پرستاری نیز عکس زیر را از خودش در توییتر منتشر کرده و در شرح آن نوشته است:«شما فقط از کرونا اسم و جوک می‌خونین. من این شکلی میرم بالای سر موارد مشکوک به کرونا. حق اعتراض هم ندارم. من یه پرستارم که با هزار تا مشکل کاری و زندگی شخصی، ۸ ماهه که اضافه کارم رو هم نگرفتم.»

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.