×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

اقتصادوتجارت؛ به گزارش روابط عمومی شرکت شهروند، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح چندین پروژه مختلف شهری در منطقه ۲ تهران اظهار داشت: بیشتر تلاش ما بر این است که پروژه های مرتبط با محیط زیست را افتتاح کنیم، یکی از این پروژه ها دستگاه خود دریافت بطری های نوشیدنی RVM در فروشگاه های شهروند بود، RVM دستگاهی است که مواد زائد مثل شیشه های نوشابه، قوطی های پلاستیکی و فلزی دور ریختنی را می گیرد و آن ها را جمع آوری و بازیافت می کند.
 شهردار تهران، در خصوص نقش این دستگاه در فرهنگ سازی برای تفکیک و بازیافت زباله اظهار داشت:در تلاش هستیم مشوق های تشویقی را به شهروندانی که از این دستگاه ها استفاده می کنند و به نوعی در حفظ محیط زیست موثر هستند ارائه دهیم، در برخی کشورهای دنیا با پول اینکار را انجام  می دهند اما در ایران به دنبال ابزارهای تشویقی دیگری هستیم که امیدواریم این ابزار ها مثمر به ثمر واقع شوند.
حناچی در خصوص نگاه به موضع پسماند در ایران بیان کرد: باید تلاش کنیم در ⁣موضوع پسماند به  نگاه جهانی نزدیک شویم، خیلی از کشورهای دنیا بحثسه ۳R یا ⁣(Reduce، Reuse و recycle ) را بر موضوع پسماند خود حاکم کردند و ما نیز در تلاش هستیم این مسیر را دنبال کنیم، همچنین به دنبال این هستیم که در تولید زباله و پسماند صرفه جویی کنیم.
شهردار تهران در پایان بیان کرد: قطعا همکاری مردم در حوزه مدیریت پسماند به ویژه تفکیک ازمبدا می تواند نقش قابل توجهی در حفظ محیط زیست داشته باشد.
گفتنی است، دستگاه‌های خود دریافت بطری های نوشیدنی ۹۶ سال پیش (سال ۱۹۲۱ میلادی) در کشور آمریکا اختراع شد و اولین‌بار در دهه‌ی ۱۹۵۰ میلادی در کشور سوئد مورد استفاده قرارگرفت.
خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.