×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 24 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
آغاز بهره‌برداری از دومین نیروگاه خورشیدی چادرملو

پروژه نیروگاه خورشیدی اردکان از جمله طرح های سرمایه گذاری چادرملو است که توسط شرکت بین المللی معدنی و صنعتی سی پی جی پارس به عنوان یکی از بازوهای اصلی اجرایی و فنی مهندسی چادرملو احداث گردیده است.

در ساخت این نیروگاه از ۱۴۹۳۰ عدد پنل باظرفیت ۶۷۰وات، هشتاد عدد اینورتر با ظرفیت ۱۲۵KW، چهل عدد کامباینر باکس ، چهار عدد پست و یک عدد سوئیچگیر ۲۰ کیلوولت استفاده گردیده است .

همچنین برای ساخت این پروژه که عملیات اجرایی آن از آبان ماه سال گذشته آغاز گردید و پس از ۱۰ ماه با تلاش متخصصین این حوزه و نظارت و هدایت شرکت بین المللی معدنی و صنعتی سی پی جی پارس به شبکه متصل گردیده است، بالغ بر ۲۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است .

بر اساس همین گزارش شرکت معدنی و صنعتی چادرملو هم اکنون دارای یک واحد نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی، یک واحد نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی فعال و یک واحد نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی در حال ساخت است که فاز یک واحدگازی آن به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات در خرداد ماه امسال و تا پیش از آغاز پیک مصرف تابستان بهره برداری و به شبکه سراسری برق متصل گردید و فاز دوم آن نیز با همین ظرفیت به زودی بهره برداری می گردد .

گفتنی است، این شرکت در حال حاضر احداث ۱۱۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی دیگر را در قالب یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی در بهاباد با ۸۱% پیشرفت و یک نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی در خضرآباد یزد را با پیشرفت ۱۶% در دستور کار خوددارد..

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.