×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 94 خبر

به نقل از خبرگزاری پتروشیمی‌ ایران ( ایپنا)، مرتضی شاهمیرزایی در نخستین دوره مقدماتی تربیت و تعالی راویان پیشرفت صنعت نفت با اشاره به احداث نخستین پتروشیمی کشور در سال ۱۳۴۲ در شیراز اظهار کرد: صنعت پتروشیمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت بسیار بالایی کرده است به طوری که ظرفیت تولید در این صنعت ارزش آفرین ۶۰ برابر شده است.

وی تأکید کرد: باید درهای همه صنایع و نه‌ تنها صنعت نفت برای شناخت جوانان از دستاوردها و پیشرفت‌های کشور باز شود.

شاهمیرزایی با بیان اینکه شاهد پیشرفت بالای صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، تصریح کرد: می‌گویند ایران را تحریم کرده‌ایم و این تحریم‌ها فلج‌کننده است! اگر شما قدرت و نفوذ دارید و ابرقدرت هستید پس چگونه جمهوری اسلامی ایران چنین پیشرفت‌هایی در صنایع مختلف به‌ویژه صنعت پتروشیمی داشته است؟

وی با تأکید بر اینکه درهای صنعت نفت به سمت متخصصان و جوانان ایرانی باز است، گفت: پیش از انقلاب هرگز تصور نمی‌شد ایران حفاری دریایی یا طراحی و اجرای مجتمع‌های پتروشیمی را به‌دست متخصصان خود انجام دهد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: تمامی بخش‌های صنعت نفت از جایگاه‌های سوخت تا مجتمع‌های پالایشگاهی و پتروشیمی و سکوهای نفتی و گازی در آب‌های خلیج فارس آماده برنامه‌ریزی برای ترویج و آموزش دستاوردها و پیشرفت‌های کل صنعت نفت به جوانان کشور است.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.