×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 22 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، مهدی موحدی بکنظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص آخرین وضعیت سامانه مودیان مالیاتی گفت:‌ تاکنون ۴۱ هزار و ۷۴۲ شخص حقوقی به این سامانه پیوسته ‌اند که ۴۷۰ شرکت بورسی، ۹۵ شرکت دولتی و ۴۱ هزار و ۱۷۷ شخص حقوقی دیگر به این سامانه ملحق شدند.

وی با بیان اینکه ارسال صورتحساب‌های الکترونیک به شکل برخط انجام می شود، گفت: شرکت‌های حقوقی صورتحساب‌های فروش خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در قالب صورتحساب الکترونیکی ارسال می ‌کنند و تاکنون تعداد ۱۷۸ میلیون صورتحساب الکترونیکی از طریق سامانه مودیان ارسال شده است.

موحدی بکنظر افزود: فروش‌هایی که در شرکت‌های حقوقی انجام می‌ شود، به شکل سیستمی صورت‌حساب آنها به سامانه مودیان ارسال و بر این اساس میزان مالیات بر ارزش افزوده محاسبه و تعیین می ‌شود. همچنین اعتبار خرید بر اساس شناسه کالا برای شرکت‌ها مشخص می‌ شود و اینکه چه میزان از درآمد آنها مشمول مالیات خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سامانه مودیان آماده دریافت صورتحساب‌های الکترونیکی است و مشکلی ندارد و آنچه که در قالب لایحه ارسال شده مربوط به تسهیل تکالیف مودیان است که در حال حاضر این لایحه در مرحله اصلاحات در کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد و پس از آن برای تأیید به شورای نگهبان ارسال می ‌شود.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.