×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 94 خبر

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه در حاشیه نشست هم اندیشی درباره نقش ایران در زمینه تعامل و ایجاد صلح و هویت ملی، در جمع خبرنگاران درباره صحبت های ظریف در مصاحبه با روزنامه اشپیگل آلمان، اظهار داشت: از صحبت های آقای ظریف بد برداشت شده است.
وی ادامه داد: جا دارد از اینکه منبع برخی از رسانه ها توییت های فارسی ترامپ است ابراز تاسف کنم . زیرا صحبت های وزیر بد ترجمه شده یا بد فهمیده شده و علاوه براین بد به او(ترامپ) انتقال داده شده است.
سخنگوی وزارت خارجه افزود: حرفی که ظریف زده موضوع تازه ای نبود و جدید نیست. او سیاست اصولی جمهوری اسلامی را بیان کرد. سیاستی که بر سخنان مقام معظم رهبری، دولت و سایر مقامات کشورمان مبتنی بود و به عنوان یک صحبت اصولی همواره بیان شده بود.
موسوی اظهار کرد: ظریف در مصاحبه با اشپیگل گفته بود که اگر آمریکایی ها به شرایط قبل از ۲۰۱۷ و تحریم‌های ظالمانه جدیدی که علیه تهران وضع کرده اند باز گردند، در این صورت در قالب همان۱+۵ قبلی امکان حضور و گفت و گوی‌های جمعی با آنها وجود خواهد داشت .
موسوی با بیان اینکه صحبت از مذاکره با آمریکا و گفت و گوی دو جانبه با آنها نبوده، علاوه براین بحثی هم از پذیرفتن به اصطلاح توافق ترامپ که اخیرا بر روی آن مانور می دهد درمیان نیست، تصریح کرد: این موضع اصولی ما است و با این صحبت، ترامپ را به گوشه رینگ می بریم چرا کهزیرا پذیرفتن شرط ما به معنای شکست تمام سیاست های او بوده و اگر این موضوع را نپذیرند.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.