×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خط اقتصادی «دنیای سفر»، مصطفی فاطمی گفت: بیش از ۸۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی استان های اصفهان، بوشهر، خراسان رضوی، فارس، گیلان، مازندران، هرمزگان و یزد رزرو شده است. برای همین، در هر یک از این هشت استان، شهرهای جایگزین را که هنوز ظرفیت اقامتی خالی دارند شناسایی کرده ایم.

به گفته او، شهرهای آران و بیدگل، شهرضا و نجف آباد در استان اصفهان، تنگستان و عسلویه در استان بوشهر، نیشابور و سبزوار در خراسان رضوی، کنارک و دشتیاری در سیستان و بلوچستان، فیروزآباد، لار، مرودشت و کازرون در استان فارس، میناب، بندرلنگه و سیریک در استان هرمزگان و مهریز و بافق در استان یزد، با توجه به ظرفیت اقامتی خالی ای که دارند، پیشنهاد می شوند.

فاطمی همچنین گفت: مراکز اقامتی تمام شهرهای دو استان گیلان و مازندران بیش از ۸۰ درصد رزرو شده اند، بنابراین شهر جایگزینی در داخل این دو استان اعلام نشده است.

استان ها و مراکز پرمسافر – شهرهای جایگزین برای اقامت و سفر
اصفهان (اصفهان) – آران و بیدگل، شهرضا، نجف آباد
بوشهر (بوشهر) – تنگستان، عسلویه
خراسان رضوی (مشهد) – نیشابور، سبزوار
سیستان و بلوچستان (چابهار) – کنارک، دشتیاری، سرباز
فارس (شیراز) – فیروزآباد، لار، مرودشت، کازرون
هرمزگان (بندرعبارس، قشم، کیش) – میناب، بندرلنگه، سیریک
یزد (یزد) – مهریز، بافق
گیلان و مازندران (تمام شهرها پرمسافر) – ندارد

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی قبلا استان های خلوت تر را برای سفر در نوروز به مردم پیشنهاد کرده بود که البرز، تهران، خراسان جنوبی و شمالی، سمنان، کرمان و مرکزی از آن جمله بودند.

او گفته که معرفی استان ها و شهرهای کم مسافر و خلوت تر در نوروز برای توزیع مکانی سفر انجام می شود.

جمشید حمزه زاده رییس جامعه هتلداران ایران نیز پیش از آغاز تعطیلات نوروزی اعلام کرد که ظرفیت اقامتی در جزایر کیش و قشم و همچنین شهرهای شمالی تقریبا تکمیل شده و جای خالی به سختی پیدا می شود.

سردار سیدتیمور حسینی جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی کشور نیز از از افزایش ۲۵ درصدی تردد در جاده های کشور در بازه زمانی ۲۵ تا ۲۷ اسفندماه خبر داده و گفته که تردد جاده های منتهی به استان های شمالی در قیاس با مدت زمان مشابه سال قبل، ۸۰ درصد بیشتر بوده است.

فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز گزارش داده که تا کنون، بیشترین افزایش تردد جاده ای وسایل نقلیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته مربوط به استان های خوزستان، بوشهر، گیلان، قم و سمنان بوده است. تردد در استان خوزستان نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد و سمنان ۴۶ درصد رشد داشته است.

سفرهای نوروزی پس از دو سال درحالی با کمترین محدودیت در پیک ششم کرونا قرار است اجرا شود که پیش بینی وزارتخانه های راه و گردشگری حدود ۳۰ درصد افزایش سفرها در مقایسه با نوروز سال ۹۸ است؛ آن سال ۷۴ میلیون و ۳۰۰ اقامت شبانه ثبت شد و تعداد مسافران هم ۱۸ میلیون نفر تخمین زده شد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.