×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

محمدمهدی تندگویان؛  ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت، به طرح تبدیل خانه های جوانان به خانه‌های حافظان سلامت عزاداران حسینی اشاره کرد و گفت: سال گذشته با سیاست اجرا شده خانه‌های جوان به نوعی به اندیشکده عاشورایی تبدیل شد؛ در این طرح مدل ما نه برگزاری هیئات به معنی مداحی و سینه‌زنی و حسینیه است و نه مدلی است که بتوان بحث‌های حاد مذهبی و هیئتی را در خانه‌های جوان مطرح کرد.

وی در این باره افزود: به نظر خانه‌های جوان نوعی پایگاه برای جوانانی است که ممکن است به هیچ‌کدام از این مکان‌ها مراجعه نکنند و حتی برخی‌ها مشکلاتی هم برای مراجعه داشته باشند؛ چه خوب است که جایی وجود داشته باشد تا جوانان آنجا مراجعه کنند و حتی پرسش و پاسخ و نقد برای موضوع عاشورا و کربلا وجود داشته باشد،‌ چرا که معتقدیم تا زمانی که به نقد جوانان امروز گوش نکنیم و پاسخ مناسبی برای آن نداشته باشیم، انتظار تحول واقعی نسبت به این حرکت و شعار اسلامی که مدنظر ماست و باید همیشه وجود داشته باشد، منطقی نیست.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در سال‌های گذشته اندیشکده‌ای ایجاد می‌کردیم و آنجا اساتید مختلف دانشگاه و کارشناسان و به طورکلی کسانی که جوانان بتوانند با آنها سوالات خود را مطرح کنند، در ایام دهه محرم حضور پیدا می‌کردند البته ورود به این خانه‌ها برای عوام آزاد بود و دستاوردهای خوبی هم داشت.
تندگویان با بیان اینکه امسال موضوع کرونا همه را گرفتار کرده و برای نحوه برگزاری مراسم به صورت پررنگ این بحث ادامه یافت، افزود: باتوجه به فرمایشات رهبری و براساس دستورالعملی که ایشان قبل از ورود به ماه مبارک رمضان ابلاغ کردند، تصمیم گرفته شد برنامه‌ای طراحی شود که پایگاه اجرای دستورالعمل ایشان باشد؛ در این میان اینکه بتوانیم شعاری را تولید کنیم که هم شعائر محرم و هم بحث سلامت و حفظ پروتکل‌های بهداشتی در آن حفظ شود، کار راحتی نبود.
تندگویان با بیان اینکه بدین ترتیب شعار «جوانان، مدافعان سلامت عزاداران» را پایه‌ریزی کردیم که مورد استقبال قرار گرفت، خاطرنشان کرد: محرم و عزاداری‌ها جزء موضوعاتی است که در بحث جوانان به خصوص تشکل‌های ما همیشه پررنگ و پررونق بوده است؛ اگر امسال به سمت شعار واحد نمی‌رفتیم، سردرگمی میان تشکل‌ها و مدل ورود به این بحث ایجاد می‌شد و نمی‌توانستیم هدایت مناسبی انجام داد.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: همچنین در این باره که خانه‌های جوان به پایگاه‌های سلامت عزاداران تبدیل شود بحث شد تا نذرهای مختلفی مانند نذر ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و نذرهای فرهنگی و بحث هر خانه یک حسینیه و… در استان‌ها انجام شود و این سرفصل کاری همه خانه‌های جوان شد که ابلاغ و بازتاب خوبی هم داشت؛ همچنین معاونان جوانان، تشکل‌ها و مجامع استانی پای کار آمدند و از روز گذشته نیز تولید محتوا در فضای مجازی به خوبی آغاز شده است.
وی همچنین این را هم گفت که برای بحث اجرای پروتکل‌های بهداشتی در کل کشور آمادگی داریم تا ستادهای استانی از ظرفیت‌های تشکل‌های جوانان استفاده کنند؛ در این راستا این امر به تمامی مدیران کل‌ نیز بخشنامه شده است تا در اولین جلسه‌ای که تشکیل می‌شود، اعلام آمادگی کنند زیرا این فضا و شبکه برای عملیات آماده است.
تندگویان با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات خیرین را در این حوزه مصرف می‌کنیم، گفت: حتی اگر امسال آشپزخانه‌ها به بسته های کالایی تبدیل شود، از ظرفیت خیرین برای تهیه و توزیع بسته‌ها استفاده می‌کنیم.
وی در ادامه سخنان خود ضمن تشکر از اطلاع رسانی خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: رفاقت ما با خبرگزاری ایسنا دیرینه است و ارتباطمان با بخش‌های مختلف این خبرگزاری همیشه خوب بوده است.
تندگویان ادامه داد: در بسیاری از مواقع ایسنا به عنوان دیده‌بان کنار ما بود و در بسیاری از موضوعاتی که ممکن بود به دلیل کار اجرایی از آن غفلت شود، توسط ایسنا مطرح و پیگیری می‌شد و این کمک بسیار خوبی است. خبرنگاران به صورت دیده‌بان در جامعه‌اند و اگر به این دیده‌بانها که جامعه را رصد می کنند اعتماد نکنیم، شکست می‌خوریم.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: عمدتا این دیده‌بان‌ها، دیده‌بان‌های امینی هستند و ممکن است برخی از رسانه‌ها مغرضانه بخواهند با خط‌ بندی با موضوعی برخورد کنند اما این برخوردها را در ایسنا ندیدم
خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.