×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 24 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش زهرا زیدی خبرنگار خط اقتصادی ، به طور کلی باید گفت که اقشار آسیب‌پذیر افرادی هستند که در از لحاظ اقتصادی جزء دهک‌های پایین جامعه دسته‌بندی می‌شوند. در واقع، میزان درآمد این اقشار نسبت به سایر بخش‌های جامعه بسیار کم‌تر است و به همین دلیل، در زمان وقوع مشکلات اقتصادی خاصی همچون تورم یا گرانی یا مشکلات حقوقی مربوط به بعد مای مانند دیه نمي‌توانند نیازهای خود را برطرف کنند.
بانک صادرات در راستای انجام امور اجتماعی خود همواره در تلاش است تا بیشترین کمک‌های مالی را به چنین اقشاری ارائه دارد. در ادامه متن با ما همراه باشید تا با شما عزیزان در مورد این حمایت‌ها و نقش این بانک در انجام این امور صحبت کنیم.

برای شناخت نقش بانک صادرات در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر باید با این قشر از جامعه آشنا شوید. همان طور که در بخش ابتدایی گفته شد، اقشار آسیب‌پذیر افرادی هستند که نمی‌توانند با مشکلات مالی خاصی همچون تورم یا افزایش ناگهانی قیمت‌ها، مشکلات حقوقی در بعد مالی مانند چک برگشتی، دیه و … کنار بیایند. در واقع، میزان درآمد آن‌ها به حدی ناچیز است که کوچک‌ترین تغییری در بعد مالی منجر به حذف شدن امید‌ها و آرزوهای این قشر از جامعه می‌شود.
اگرچه تعداد افراد حاضر در این قشر در حال کاهش است، اما به طبع، هنوز هم بخشی از جامعه ما جزء همین طبقه قرار می‌گیرند. به همین دلیل، نیاز است که مؤسسات مالی و همچنین بانک‌های دولتی و خصوصی نسبت به اعطای تسهیلات به این افراد اقدام کنند.
جالب است بدانید که این قشر از جامعه ایران از جمله قشرهایی به شمار می‌آیند که دارای پتانسیل بالایی هستند. در واقع، می‌توان مشاهده کرد که با اعطای تسهیلات مالی به افراد حاضر در این قشر، میزان پیشرفت تحصیلی و حتی مالی آن‌ها بسیار مناسب خواهد بود. همین موضوع یک دلیل بسیار خوب برای آن است که مؤسسات مالی و بانک‌های حرفه‌ای همچون بانک صادرات نسبت به ارائه تسهیلات بیشتر به این بخش اقدام کنند.
وقتی صحبت از نقش بانک صادرات در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر می‌شود، بسیار از افراد تنها به فکر ارائه وجه نقد به افراد نیازمند می‌افتند. اگرچه این امر بخش مهمی را از حمایت‌ها مذکور را تشکیل می‌دهد، اما این به آن معنا نیست که کل حمایت‌های بانک صادرات تنها به این روش اعطا می‌شوند.
در واقع، مواردی همچون اشتغال یا آزادی زندانیان و یاری رساندن به این بخش نیز جزء حمایت‌های مالی از اقشار آسیب‌پذیر دسته‌بندی می‌شود. بسیاری از زندانیان محبوس دارای سابقه کیفری خاصی نیستند و تنها به دلیل نداشتن دارایی لازم برای پرداخت وام یا قرض‌های خود به زندان افتاده‌اند.
بانک صادرات کمک به این زندانیان را نیز جزء اولویت‌های خود قرار داده است. شایان‌ذکر است که در سال هزار و چهارصد و یک، این بانک بیش از ۶۶ هزار میلیارد ریال وجه نقد را در رابطه با کمک به اقشار آسیب‌پذیر ارائه کرده است.
علاوه بر نقش بانک صادرات در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در قالب حمایت از زندانیان، این بانک به ارائه تسهیلات لازم جهت ازدواج این اقشار نیز می‌پردازد. بر اساس آمار ارائه شده توسط این بانک، در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۲۸ هزار میلیارد ریال وجه نقد برای ازدواج به این اقشار ارائه داده شده است. با توجه به این ارقام می‌توان گفت که بانک صادرات یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان تسهیلات مالی در این زمینه به شمار می‌آيد و نقش مهمی در این رابطه ایفا می‌‌کند.
علاوه بر موارد گفته شده که بخش مهمی از نقش بانک صادرات در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر را تشکیل می‌دهند، این بانک در نظر دارد تا در زمینه اعطای تسهیلات لازم به صورت ثالث نیز فعالیت کند. در این روش، علاوه بر ارائه تسهیلات به صورت مستقیم به اقشار آسیب‌پذیر، سعی می‌شود تا با ارائه تسهیلات به مواردی همچون شرکت‌های بازرگانی و تولیدی، زمینه لازم جهت اشتغال افراد حاضر در این قشر فراهم شود.
این امر موجب مي‌‌شود تا اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه از بابت اشتغال آسوده خاطر باشد. طبیعتاً این امر علاوه بر ایجاد یک محیط مناسب شغلی برای این افراد، موجب افزایش تولید کلی اقتصاد نیز می‌شود که برای کشور یک امر ضروری است.
اگر بخواهیم به موارد دیگری در این زمینه اشاره کنیم، باید به گزینه‌هایی همچون اعطای تسهیلات دیه، وام‌های مخصوص بیماران خاص، اعطای تسهیلات ایجاد مسکن مخصوص اقشار ضعیف، اعطای تسهیلات جهت ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی، کمک به نهادهای حمایتی و … اشاره کرد.
بر همین اساس، می‌توان گفت که نقش بانک صادرات در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر بسیار مهم است و این مورد از اصلی‌ترین طرح‌های زیربنایی برای کاهش اقشار کم‌ درآمد و آسیب‌پذیر جامعه محسوب می‌شود. با انجام چنین حمایت‌هایی می‌‌توان امیدوار بود که اوضاع اقتصادی کشور به سمتی حرکت کند که دیگر بخشی به نام بخش آسیب‌پذیر در جامعه ایران وجود نداشته باشد. این آينده با استفاده از حمایت‌هایی همچون حمایت‌های گسترده بانک صادرات و سایر بانک‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.
اقشار آسیب‌پذیر جامعه افرادی هستند که به دلیل عدم برخورداری از درآمد مناسب در برابر تغییرات اقتصادی مختلفی همچون تورم یا گرانی نمی‌توانند واکنش خوبی از خود نشان دهند و به همین دلیل، دچار مشکلات متعددی مي‌شوند.
نقش بانک صادرات در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در سال‌های اخیر روزبه‌روز افزایش یافته است. به جرئت می‌توان گفت که این بانک نسبت به سایر بانک‌های موجود در کشور میزان تسهیلات بیشتری را در اختیار این قشر از جامعه قرار می‌دهد تا آن‌ها نیز بتوانند به اهداف مد نظر خود برسند و از مشکلات مالی شدید رهایی یابند. این بانک را می‌توان در زمره برترین بانک‌ها در این زمینه قرار داد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.