×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران نیز در این همایش به سرعت خصوصی سازی در ۱۰ سال اخیر اشاره کرد و افزود: با سرعت گرفتن خصوص سازی منافع ملی تا حدودی مغفول ماند و در سه چهار ماه اخیر هم با توجه به اتفاقاتی که در بازار جهانی رخ داد شاهد تحولاتی در بازار صنایع معدنی بودیم که این تغییرات دغدغه های برای این بخش به وجود آورد.

به گفته حمیدیان، واقعیت این است که فعالین بخش معدن کاملا با این موضوع که باید به سمت دیجتال شدن حرکت کنیم موافقیم البته اینکه گفته می شود در دنیا پیشرفت قابل توجهی در دیجیتالی شدن معادن صورت گرفته را قبول نداریم و باور داریم که در دنیا نیز پیشرفت چندانی در این بخش صورت نگرفته است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در ادامه به سرمایه گذاری عظیمی که باید برای هوشمندسازی معادن صورت گیرد عنوان کرد: آنچه مسلم است هوشمندسازی معادن به سرمایه گذاری بسیاری نیاز دارد به همین دلیل باید راهکاری درنظر گرفت تا مشخص شود که این سرمایه باید از چه مسیری تامین شود و برای تامین سرمایه مورد نیاز این بخش باید چه اقداماتی صورت دهیم.

حمیدیان با اشاره به اینکه مسئله بعدی امنیت است افزود: واقعیت این است که یکی از دلایلی که در خصوص دیجیتالی کردن بخش معدن تاکنون اقدام اساسی صورت نگرفته است به مسئله امنیت باز می گردد، چرا که ما در سالهای اخیر با اتفاقاتی در معادن روبرو بوده ایم امنیت معادن را به خطر انداخت هرچند که برخی از آنها رسانه ای نشد، که این مشکل بسیاری بزرگی برای هوشمندسازی معادن محسوب می شود. مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، مسئله بعدی در هوشمندسازی معادن را بحث زیرساخت های پلت فرمی می داند.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.