×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خط اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ؛ سید مجتبی سجادی مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت، با اشاره به اقدامات انجام شده این سازمان در بازرسی از انبارها طی آذر ماه سال جاری اظهار داشت : در راستای عمل به تکالیف قانونی منبعث از بند (ث) ماده (۶) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آیین نامه اجرایی مواد ۵ و ۶ این قانون، این سازمان با همکاری سایر دستگاهها و نهادهای قانونی همکار، ثبت مشخصات انبارها و مراکز نگهداری کالا، مالک انبار و کالا، میزان و نوع کالای ورودی و خروجی به آنها را در قالب سامانه جامع انبارها عملیاتی نموده است. با تکمیل و ثبت اطلاعات صحیح و متقن توسط انبارها و مراکز نگهداری کالا در سامانه فوق، امکان نظارت بر زنجیره تأمین و توزیع کالا به شکل نظام‎مندتر فراهم و شرایط مناسب تری برای تنظیم بازار، جلوگیری از احتکار و پیشگیری از قاچاق کالا در کشور، مهیا می گردد.
بر این اساس در آذر ماه سال جاری، تعداد ۱۹ هزار و ۱۲۶ بازرسي از واحدهای انبار، سردخانه و مراکز نگهداری کالاها توسط بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور صورت گرفته است که منجر به تشکیل ۷۴۸ پرونده برای واحدهای متخلف گردیده است.
سجادی اعلام کرد : کالاهای مکشوفه شامل کالاهای اساسی از جمله برنج ، چای ، روغن نباتی، شکر ، تخم مرغ ، تجهیزات پزشکی ، انواع شوینده و … بالغ بر۶ هزار و۴۱۳ میلیارد ریال است .
این در حالیست که براساس آمار ثبت شده از فعالیت بازرسان استانهای سراسر کشور ، از ابتدای سال جاری ، تاکنون جمعاً تعداد ۱۶۷ هزار و ۹۰۰ مورد بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا صورت گرفته که منتج به تشکیل ۶ هزار و ۵۰۱ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۳۷ هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال شده ست.
مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت خاطر نشان ساخت: بازرسی‌ها، بدون وقفه و با جدیت استمرار دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی بازرسان این سازمان و سازمانهای صمت استانها، برخورد قاطع و قانونی با متخلفان انجام می‌شود.
ضمناً هموطنان عزیز کمافی السابق در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه گرانفروشی ، احتکار و اختفاء ، عدم اعلام موجودی ، عرضه خارج از شبکه و …. می توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور منعکس نمایند تا ضمن رسیدگی ، اقدام قانونی متناسب به عمل آید.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.