×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 22 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

تنش‌ها در منطقه با شهادت سردار قاسم سلیمانی توسط پهپاد‌های آمریکایی در بغداد در حال افزایش است و بسیاری از مقامات منطقه رایزنی‌ها برای کاهش این تنش‌ها را آغاز کرده‌اند، اما ایران وعده داده انتقامی سخت در راه است.
روز جمعه پنتاگون اعلام کرد ۳۵۰۰ نیروی جدید به منطقه اعزام می‌کند و نیرو‌های آمریکایی در ایتالیت نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.
تشدید تنش‌ها تنها چند روز بعد از دستور اعزام ۷۵۰ نیروی بیشتر به خاورمیانه و قرار گرفتن ۳ هزار نیرو در حالت آماده باش برای اعزام در آینده بعد از حمله معترضان به سفارت آمریکا در بغداد به وجود آمده است. آمریکا ده‌ها هزار پرسنل نظامی در پایگاه‌هایش در منطقه دارد که در این گزارش نگاهی به این پایگاه‌ها می‌ندازیم.
عراق: ۶۰۰۰ نیروی آمریکایی
مقامات آمریکایی هرگز شمار دقیق نیروهایشان در عراق یا هر پایگاه دیگری را اعلام نکرده‌اند. اما واشنگتن پست در گزارشی برآوردی از تعداد آن‌ها را اعلام کرده و گفته تقریبا ۶۰۰۰ نیروی آمریکایی در سراسر این کشور از جمله در منطقه سبز بغداد که محل اماکن دیپلماتیک است و پایگاه الاسد که مایک پنس اخیرا در ماه نوامبر از آن بازدید کرد حضور دارند.
تنش‌ها به شدت در عراق در حال افزایش است. پایگاه‌های آمریکایی در این کشور بعد از حمله آمریکا به سردار سلیمانی و دستور عراق برای تحلیه همه این پایگاه‌ها از نیرو‌های آمریکایی، زیر نوافکن رسانه‌ها قرار گرفته است.
روز شنبه راکت‌هایی به نزدیکی پایگاه هوایی بلد و منطقه سبز اصابت کرد که هر دو محل قرار گیری پایگاه نیرو‌های آمریکایی بودند. هیچکس در این حملات آسیب ندید و چنین حملاتی هم غیر منتظره نبود. با این حال بسیاری انتظار دارند وضعیت از چیزی که به نظر می‌رسد، بدتر شود.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.