×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک رضا عبدالملکی معاون امورشهری و محیط زیست شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: باتوجه به سیاست های شهرداری تهران در راستای کاهش تولید و تفکیک پسماند خشک وکم حجم سازی بطری های بازیافتی و همچنین ارتقاء سطح دانش وفرهنگ حفاظت از محیط زیست و کمک به تغذیه حیوانات شهری با آلودگی کمتر وجلوگیری از انتقال بیماری، با همکاری اداره بازیافت و تفکیک پسماند شهرداری منطقه یک اولین دستگاه تغذیه حیوانات شهری در بوستان قیطریه نصب شد.
معاون شهردار منطقه یک در خصوص نحوه کار این دستگاه گفت: در کنار این دستگاه آموزشگری مستقر است تا به شهروندان نحوه کار با دستگاه را آموزش دهد بدین روش که با انداختن هر بطری خالی آب و مایعات به محل مشخص شده روی دستگاه از طریق سنسور مقداری غذا برای حیوانات آزاد و در ظرف انتهای دستگاه وارد می شود و حیوانات شهری می توانند از آن استفاده کنند.
عبدالملکی تصریح کرد: شهروندان می توانند آب مانده در ته بطری خود را نیز در محل مشخص شده خالی کنند تا آب کافی نیز کنار ظرف غذای حیوانات قرار گیرد.
وی افزود: بوستان قیطریه بدلیل وجود تعداد زیادی از حیوانات شهری از جمله گربه ها ، پرندگان و… بهترین مکان برای جانمایی این دستگاه در نظر گرفته شده است .
این مقام مسئول افزود: این دستگاه با انرژی خورشیدی کار می کند و گنجایش ۲۴۰ لیتر را دارد و با توجه به مشارکت شهروندان و پر شدن مخزن بازیافت ،مسئول مربوطه اقدام به تخلیه و فضاسازی مجدد دستگاه می کند.
وی گفت: این طرح به صورت پایلوت در بوستان قیطریه اجرا شده و در صدد هستیم با توجه به مشارکت و استقبال شهروندان با تولید کنندگان این دستگاه ها مذاکره کنیم تا ساخت آنها به تولید داخلی برسد .
 

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.