×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش زهرا زیدی – خبرنگار خط اقتصادي، تحقيقات اخير نشان مي دهد که استفاده بيش از حد از اينترنت براي مدت زمان طولاني ممکن است بر برخي عملکردهاي شناختي ، به ويژه توجه و حافظه کوتاه مدت تأثير منفي بگذارد.

از آنجا که استفاده از اينترنت اغلب شامل توانايي ما در انجام چندين کار بين تنظيمات مختلف است – و به نوعي مغز ما را آموزش مي دهد تا به سرعت تمرکز خود را به جريان پنجره هاي بازشو ، اعلان ها و اعلان ها منتقل کند – در حقيقت اين ممکن است در توانايي ما براي حفظ تداخل داشته باشد براي مدت زمان طولاني بر روي يک کار شناختي خاص تمرکز کنيد.

 به عبارت ديگر ، توانايي ما در انجام فعاليتهاي روزمره شامل ترکيبي بين توانايي چند وظيفه اي و جابجايي توجه بين کارهاي مختلف و توانايي حفظ توجه به يک موضوع خاص است.

 اگرچه چند وظيفه ديجيتال ممکن است يک روش خوب براي تغيير تمرکز باشد ، اما همچنين ممکن است توانايي ما را در حفظ تمرکز روي يک منطقه براي مدت زمان طولاني ضعيف کند. بنابراين ممکن است به راحتي حواسمان را پرت کند زيرا توانايي ما را در ناديده گرفتن حواس پرتي کاهش مي دهد.

علاوه بر تأثيرات منفي آن بر روي شناخت ، استفاده بيش از حد از اينترنت با خطر بيشتري براي افسردگي و اضطراب همراه است و مي تواند احساس انزوا و / يا ضعف در ما ايجاد کند.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.