×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خط اقتصادی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان گفت: دومین جلسه دوره‌ای رسیدگی به مشکلات بازار تاریخی اراک با حضور نمایندگان مرتبط با حفاظت و نگهداری مجموعه بازار اراک از جمله ادارات برق، آب، شهرداری بافت تاریخی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اراک و نماینده کسبه برگزار شد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با تاکید بر لزوم رعایت استانداردهای ایمنی بازار، ساماندهی مرمت‌های اجرایی توسط کسبه گفت: در این نشست ارائه طرح و اولویت‌های مورد نیاز به منظور جانمایی و تأمین مرکز ایجاد پست‌های برق؛ با همکاری شرکت توزیع برق استان در دستور کار قرار گرفت.

مرزبان افزود: بازار تاریخی اراک نیازمند یک سامانه کاملاً ایمن نیز است که بایستی تمامی تأسیسات به روز رسانی و ایمن سازی شود؛ تأسیسات قدیمی می‌تواند عامل وقوع آتش سوزی باشد.

وی به همکاری کسبه بازار در نگهداری تأسیسات برقی و نیز منابع نور ایجاد شده در بازار تاکید کرد و گفت: برای حل مشکلات بازار تاریخی اراک به همکاری تمامی کسبه بازار نیاز داریم و و قطعاً با برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی شده می‌توانیم از بار مشکلات بکاهیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی ادامه داد: پیرو تشکیل پلان مدیریتی بازار با مسئولیت این اداره کل، با هدف تعامل و همکاری دستگاه‌های مرتبط، جلسات و نشست‌های دوره‌ای با موضوع حل مشکلات بازار به صورت دوره‌ای و مکرر برگزار می‌شود.

مرزبان ادامه داد: ایمنی بخشی و استاندارد سازی یکی از سرای‌های بازار به عنوان نقطه پایلوت با همکاری میراث فرهنگی، شهرداری و آتش نشانی در دستور کار جلسه بعد خواهد بود.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.