×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

خط اقتصادی: شهردار تهران گفت: املاک در اختیار طلایی نماینده سابق شورا، شهردار اسبق و همسرش که متعلق به شهرداری تهران بوده‌است، بازپس‌گرفته شده‌اند.

«پیروز حناچی» شهردار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر سرانجام لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران و تکلیف معاونت توسعه منابع انسانی گفت: قدم‌هایی در این زمینه برداشته شد؛ برای مثال در زمانی که معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراها را منصوب کردیم، به همان فرد سرپرستی معاونت منابع انسانی را نیز دادیم؛ حتی قرار بود در معاونت امور مناطق نیز تغییراتی ایجاد کنیم، اما همه اینها در شرایط پیش از کرونا برنامه‌ریزی شده بود.

حناچی با اشاره به لایحه‌ای که در این زمینه به شواری شهر ارائه شد و رای نیاورد، گفت: یک لایحه به شورای شهر ارائه کردیم که رای نیاورد و توافق ما با شورا مبنی بر این شد که مجددا لایحه دیگری ارائه داده و در لایحه جدید احتمالا این دو معاونت در هم ادغام شده و ماموریت‌هایی که به یکدیگر مربوط است، به هم نزدیک شوند، اما آن بخش‌هایی که امکان جابجایی دارد به بخش‌های دیگر منتقل شود.

شهردار تهران با اشاره به املاک در اختیار غیرِ شهرداری و در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت ملک در اختیار آقای قالیباف در خیابان شهید عراقی که به نام سازمان املاک و مستغلات است و همچنین املاک در اختیار آقای طلایی و خانم آباد نمایندگان دوره چهارم شورای شهر گفت: ما اقدامات خود را انجام داده‌ایم، خیلی هم بی‌سر و صدا آن را انجام دادیم. همین املاکی که از آن‌ها اسم بردید، مستقیما از آن‌ها تحویل گرفته شده است.

او تصریح کرد: از تیم آقای قالیباف ملکی به مساحت حدود ۶ هزار متر مربع را در محدوده بزگراه همت_تقاطع امام علی (ع) پس گرفتیم. همچنین از خانم مشیر «همسر آقای قالیباف» و آقای طلایی نیز املاک را پس گرفتیم. ممکن است مواردی هم باقی مانده باشد که شرایط آن‌ها متفاوت است.

حناچی ادامه داد: بخشی از املاکی که می‌گویید، در لیست املاک نجومی است. املاک نجومی سند خورده‌اند و بازپس‌گیری آن‌ها از عهده ما بر نمی‌آمد. سیستم قضایی تعقیب کرد و قیمت واقعی خیلی از آن‌ها را گرفتیم. حدود ۷۰۰ ملک در اختیار شهرداری است که اغلب در حوزه اجتماعی مورد استفاده بوده و در اختیار سراهای محلات و فرهنگسراها بوده است. لیست این املاک برای تعیین تکلیف کاربری به شورا ارسال شده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا در این دوره ملکی واگذار کرده‌اید؟ گفت: در دوره ما به کسی ملکی داده نشده و برعکس تعداد زیادی از املاک پس گرفته شده‌اند؛ برخی از آن‌ها با تذکر و مراجعه، بعضی با حکم قضایی و تعدادی نیز به مرحله شکایت رسیده‌اند. ما این کار را متوقف نکرده و هیچ حد و مرزی نیز نگذاشتیم. با وجود پیش آمدن دلخوری، کسی را مستثنی نکرده و در مطبوعات در عین دفاع از حق شهرداری، موضوع را مطرح نکردیم.

شهردار تهران همچنین در پاسخ به سوالی درباره چرایی عدم اجرای مصوبه نامگذاری خیابان شجریان گفت: مصوبه ابلاغ شده و انشالله تا آخر آذرماه مرکز ارتباطات و امور بین الملل تابلوهای آن را نصب می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که اجرای احکام ماده ۱۰۰ ایران مال به کجا رسید؟ گفت: پرونده ایران مال به کمیسیون ماده ۱۰۰ رفته و رای قطعی ماده ۱۰۰ را گرفت و ما این رای را به طور کامل به اجرا درخواهیم آورد. آن بخشی که به عنوان جریمه تعیین شده، شهرداری دریافت خواهد کرد و اگر هم تخلفات بعدی وجود داشته باشد، مجددا در کمیسیون ماده ۱۰۰ مورد بررسی قرار خواهد گرفت. برای ایران مال جریمه سنگین در نظر گرفته شده که بخش عمده‌ای از آن پرداخت شده است.

منبع: ایلنا

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.