×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 23 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۵، شهردار ناحیه۳ منطقه۵، گفت: محله فرحزاد جزو محلات قدیمی شهر تهران است که بین مناطق ۵ و ۲ شهرداری تهران واقع شده است .
امیر بختیاری افزود: در سال‌های گذشته آزاد سازی بخشی از اراضی فرحزاد برای ایجاد طرح ژینایی انجام، اما در مقطعی به دلیل مشکلات موجود متوقف شد .
شهردار ناحیه۳ ادامه داد: جمع آوری نخاله‌های ساختمانی و تخریب و پاکسازی تعداد ۱۰۰ ملک نیمه کاره با هدف جلوگیری از ایجاد فضاهای بی دفاع شهری و پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی در این محله انجام شده است.
او به طرح بازپیرایی دره فرحزاد با عنوان طرح ژینایی ( زندگی پذیری ) اشاره کرد و گفت: برای اجرای طرح ژینایی رود دره فرحزاد تمام املاک به توافق رسیده ، نیمه تخریب و غیر توافقی از نظر سابقه ، مالکیت و قدمت برداشت شده‌اند .
📌بختیاری تصریح کرد: محله فرحزاد جزو مناطق بسیار زیبا و دیدنی شهر تهران است اما جزو جرم خیزترین مناطق شهر تهران نیز به شمار می‌آید که پاکسازی و جمع‌آوری ساختمان‌ها و بناهای نیمه‌کاره تاثیر زیادی در کاهش تجمع و حضور معتادان در این محله داشته است.
شهردار ناحیه۳ منطقه۵ گفت: آزادسازی ۸۰ ملک که غالبا جزو املاک تصرف شده و دارای ساخت و سازهای غیر مجاز در رود‌دره فرحزاد هستند برای پیشبرد طرح ژینایی و تبدیل محله فرحزاد به مکان گردشگری برای استفاده شهروندان در دستور کار قرار گرفته است .
امیر بختیاری اتصال رود دره فرحزاد به بوستان نهج البلاغه را یکی از پیش بینی‌های شهرداری منطقه ۵ برای کسب درآمدهای پایدار ذکر کرد و ادامه داد: این اقدام علاوه بر اثرات زیست محیطی مطلوبی که دارد باعث کاهش معضلات اجتماعی و افزایش ظرفیت های گردشگری فرحزاد می‌شود .
او گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری در محله فرحزاد وجود دارد که با رفع مشکل و تعیین تکلیف املاک این محله قابلیت اجرا شدن را دارند .
بختیاری ابراز امیدواری کرد:با احیای  مسیر دسترسی رود دره فرحزاد به جاده قدیم امامزاده (ع) و کاهش بار ترافیکی این مسیر در فاز دوم طرح ژینایی شاهد بهبود و توسعه گردشگری در این محله باشیم.
طرح ژینایی(زندگی پذیر) توسعه و بهسازی فضا با قابلیت های زیست محیطی، با کمترین میزان دخالت برای ایجاد ساخت و ساز و یا تغییر در طبیعت است.
خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.