×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خط اقتصادی به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر سید میرهاشم موسوی در جلسه شورای معاونین سازمان تأمین اجتماعی که با دستور کار بررسی شرایط و چالش‌های حوزه بیمه‌ای این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: “تحول، عدالت و اعتماد، اصول اصلی و مبنایی فعالیت ماست و همه کارها را بر محور این اصول پیش می‌بریم. اعتماد با رضایتمندی گره خورده و تمام فعالیت‌های سازمان باید در نسبت با این سه مفهوم تعریف و ارزیابی شود. برای تحقق این شرایط و ایجاد تحول در سازمان، ایجاد تغییر ضروری است و نباید به وضعیت موجود اکتفا کرد. تحول گاهی مستلزم تغییر در نیروی انسانی و گاهی مستلزم تغییر رویه‌ها و ساختارها و تعاملات است. اولین و مهمترین گام تغییر، تغییر از خود است در این مسیر نباید از نقد و مطالبه نگرانی داشت بلکه باید به استقبال آن رفت.”

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به وجود برخی مشکلات در موضوع الکترونیک کردن خدمات این سازمان، گفت: “در مسیر تغییرات، اصلاحاتی قابل انجام است که با سرعت بالا و هزینه اندک، باعث حل مشکلات مردم و بهبود سطح رضایت می‌شود. برای مثال یکپارچه کردن سیستم‌های خدمات از اولویت‌های فوری سازمان تأمین اجتماعی است که اصلاح آن می‌تواند منجر به افزایش سطح رضایتمندی از سازمان شود.”

همچنین دکتر موسوی بخشی از نارضایتی‌ها را ناشی از وجود اشکال در فرآیندها دانسته و گفت: “براساس قوانین بالادستی، تأمین اجتماعی حقی همگانی است و ما موظفیم، حقوق مردم را به آنان یادآوری و حتی آموزش دهیم. وجود برخی ابهامات و پیچیدگی‌ها باعث شده تا مردم حقوق خود را در قبال سازمان تأمین اجتماعی به طور کامل نشناسند.”

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر وظیفه ذاتی سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر صیانت از حقوق ذی‌نفعان افزود: “اصلاح برخی رویه‌ها در جهت جلوگیری از تضییع حقوق مردم، مورد تأکید ماست. گزارش‌هایی که به ما رسیده نشان می‌دهد در مواردی حقوق افراد تضییع شده که یک مورد از آن نیز قابل قبول نیست.”

دکتر موسوی در پایان به ضرورت استفاده از نظارت مردمی اشاره کرد و گفت: “همانگونه که مقام معظم رهبری تأکید دارند؛ باید از نظارت مردمی استفاده کنیم. استفاده از ظرفیت نظارت مردمی برای افزایش رضایتمندی مؤثر است و باید مورد توجه قرار گیرد. تعامل آحاد مردم با سازمان تأمین اجتماعی، فرصتی است تا ایرادات و نقاط ضعف و قوت سازمان را به درستی بشناسیم.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.