×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خط اقتصادی ، ولی جهانی در گفت وگو با خبرنگاران، از نمایش یافته‌های آثار باستان‌شناسی لیارسنگ‌بن املش در نمایشگاه اسرار امپراطوری پارس در پکن خبر داد و اظهار کرد: براساس مجوزهای اخذ شده از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی مبنی بر انتقال امانی چهار قلم از اشیای مکشوفه به موزه ملی ایران باستان، این اشیا در نمایشگاه اسرار امپراطوری پارس باستان در شهر پکن در معرض نمایش بازدیدکنندگان کشورهای مختلف قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: این آثار مربوط به دوره‌های اشکانی و ساسانی است که از طریق کاوش‌های علمی باستان‌شناسی در حدفاصل سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ در سایت باستانی لیارسنگ‌بن به دست آمده‌اند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان هدف از نمایش این اشیا را معرفی فرهنگ، تاریخ و تمدن مردمان سرزمین گیل و دیلم دانست و عنوان کرد: محوطه باستانی لیارسنگ‌بن یکی از محوطه‌های ارزشمند تاریخی است که از سال ۱۳۹۳ تا سال ۱۴۰۰ پژوهش های باستان‌شناسی هدفمند به وسیله پژوهشگران ایرانی در آن به انجام رسیده و مقالات و گزارش‌های این پژوهش‌ها در مجلات داخلی و خارجی به چاپ رسیده است.

جهانی یادآور شد: به زودی نخستین موزه انسان‌شناسی یافته‌های باستان‌شناسی لیارسنگ‌بن با همکاری پژوهشکده گیلان‌شناسی دانشگاه گیلان به بهره‌برداری خواهد رسید.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.