×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

اقتصادوتجارت ؛رضا گرزین، رییس سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران در ابتدای نشست با تبریک هفته ملی مهارت، بیان کرد: بسیاری از خانواده‌ها برای کنکور فرزندان خود برنامه ریزی می کنند اما توجهی به یادگیری مهارت‌های زندگی از سوی آنان ندارند.

وی با تأکید براینکه باید از مدرک گرایی به سمت مهارت آموزی حرکت کرد، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با برگزاری نمایشگاه‌های متعدد مهارتی در این راه گام برداشته است. قرار است امسال در هفته‌ی ملی مهارت، نمایشگاه‌های مختلف مهارت آموزی در ۱۲ بوستان تهران برگزار شود. می‌توان همه‌ی غرفه‌های افتتاحی متعدد را یک شغل دانست و اگر جوانان به این غرفه‌ها مراجعه کنند می‌توانند یک حرفه‌ی نوین و جدید را فرابگیرند. در حال حاضر ۵۲ غرفه مهارتی در پارک لاله مستقر است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با بیان اینکه هفته‌ی مهارت برای ما یک فرصت است تا اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به شهروندان نشان دهیم، عنوان کرد: در دنیا ۱۳هزار استاندارد شغلی و در ایران، ۴ هزار و پانصد استاندارد شغلی وجود دارد. ما اعتقاد داریم که مهارت برابر با اشتغال است اما جامعه ایرانی با مدرک گرایی مواجه است. استخدام‌ها در کشور براساس مهارت افراد و شایستگی نیست. قرار است باتوجه به بافت جغرافیایی هر منطقه نیازهای آموزشی و مهارتی را برای شهروندان پوشش دهیم.
گرزین در پایان با تاکید بر اینکه تمامی مهارت آموزان جویای کار نیستند و همه آموزش ها نیز نباید بر مبنای ایجاد شغل باشد، گفت: بخشی از آموزش‌های ما به قشرهای آسیب پذیر، دانشجویان، زندانیان و سربازان اختصاص خواهد یافت. در سال گذشته ۲۲ هزار سرباز نیروهای مسلح علاوه بر کارت پایان خدمت کارت پایان مهارت نیز دریافت کردند.
محمدرضا دهداری پور، شهردار منطقه ۶ در ادامه نشست، بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با همکاری شهرداری موضوع مهارت و کارآفرینی را در قالب نمایشگاه دستاوردهای مهارتی برگزار کرد.
وی عنوان کرد: شهرداری منطقه ۶ پیرو دستورات آقای حناچی در جهت مهارت آموزی، نمایشگاه‌ مرکزی دست آفرین را در قلب تهران در یک نقطه فرامنطقه‌ای برگزار کرد. بنا بر این شد زیرساخت‌های لازم برای برگزاری این نمایشگاه‌ها توسط شهرداری فراهم شود و همچنین کاری با شیوه نوین و خلاقانه انجام شود تا به شعار «هرشهروند یک مهارت» برسیم.
نجم الدین محمدی، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران نیز با بیان اینکه کارگاه‌های سی تا چهل دقیقه‌ای در قالب گذر مهارت برای آموزش فشرده به شهروندان ایجاد خواهد شد، گفت: پس از آموزش شهروندان در این کارگاه‌ها، گواهینامه معتبر مهارت از سازمان فنی و حرفه‌ای دریافت می شود. همچنین آموزش مهارت با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای در مراکز پرتو هم انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه در پایان سال گذشته برنامه‌هایی در مرکز بهاران منطقه ۵ با آموزش هشت حرفه مهارتی اجرا شد، توضیح داد: روش مهارت آموزی به معتادان بهبود یافته جهت خوداشنغالی ادامه خواهد یافت. این اقدام با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای در مراکز بهاران برای حرفه آموزی ۱۷۰ نفر انجام شد.
وی در ادامه از برگزاری تور بازدید شهروندان از مراکز کارآفرینی خبرداد.
محمدی با بیان اینکه منابعی برای بهبود یافتگان اجتماعی وجود دارد که در بودجه کشور نیز پیش بینی شده است، گفت: سال گذشته صندوق کارآفرین امید حدود ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار برای بهبود یافتگان اجتماعی در نظر گرفت.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی تأکید کرد: موضوع کودکان کار در اولویت کار سازمان رفاه قرار دارد و امروزه در مرکز پرتوی که در مناطق مختلف تاسیس شده بیش از ۳۰۰۰ کودک کار برای توانمند سازی تحت پوشش قرار گرفته‌اند.
در پایان نشست خبری، غرفه‌های گذر مهارت با شعار «هر شهروند یک مهارت» افتتاح شد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.