×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

طبق ارزیابی­ های انجام شده، وضعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه معلم با سایر شرکت های دیگر تحلیل گردید.
بر اساس جدیدترین ارزیابی انجام شده توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات صنعت بیمه، شرکت بیمه معلم حائز رتبه پنجم صنعت بیمه در این حوزه شد.
شبنم شفیع­ ها مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه معلم ضمن بیان خبر فوق عنوان کرد: بیمه معلم در ارزیابی­های انجام شده در شاخص­ های هوش تجاری و امنیت شبکه و اطلاعات جزو رتبه­ های برتر بین شرکت­های بیمه­ ای گردیده است.
گفتنی است بیمه معلم فرایند مهم هوش تجاری را از سال ۱۳۸۹ آغاز کرد و جزء اولین شرکت­های بیمه­ ای بود که این فرایند را به مرحله اجرا در آورد.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه معلم به عملکرد این حوزه اشاره کرد و گفت: با پیاده ­سازی داشبوردهای مدیریتی، قادریم به صورت روزانه اطلاعات مربوط به بودجه، وضعیت بدهکاری و بستانکاری و درآمدها را به صورت مقایسه ­ای در اختیار مدیران مربوطه قرار دهیم.
این راهکار مقایسه‌ای به مدیران این امکان را می­ دهد تا عملکرد واحدهای مربوطه را به صورت آنلاین رصد کنند.
وی تصریح کرد: این فرایند طی این سال­ها در شرکت بیمه معلم تکمیل شده و تکامل آن همچنان تداوم خواهد یافت و در ادامه با اشاره به زیر ساخت­های امنیتی در بیمه معلم گفت: یکی از شاخص­هایی که بیمه معلم حائز رتبه برتر گردید امینت داده­ها است؛ ما در بیمه معلم به موضوع امنیت و پایداری داده­ها اهمیت فراوانی داده و یک زیرساخت مبتنی بر معماری استاندارد و امن را پایه ارائه تمامی سرویس­ها در نظر گرفته­ایم، به­طوری که بالاترین سطح پایداری و دسترسی به سرویس­ها و کمترین تاثیر از تهدیدات سایبری را داشته­ایم.
در حوزه زیرساخت مرکزداده نیز تمامی زیرساخت­ها مبتنی بر معماری مدرن در حوزه فاوا بوده که ارائه سرویس­ های کارآمد و با کیفیت را در جهت افزایش بهره ­وری و کاهش هزینه ­های عملیاتی شرکت ممکن می­سازند.
وی با بیان اینکه ۲۸ شرکت بیمه در این ارزیابی خود اظهاری کردند، گفت: گزارشی ۱۴۱ صفحه ای از اطلاعات ارسالی شرکت­های بیمه تهیه و توسط بیمه مرکزی ارزیابی و راستی آزمایی شد.
مدیر فناوری اطلاعات بیمه معلم به برخی شاخص­های مهم ارزیابی عملکرد فاوا در شرکت­های بیمه اشاره کرد و گفت: پشتیبانی و نگهداری از نرم­ افزار و سخت­افزار، تعامل با سنهاب، خدمات الکترونیکی، منابع مالی و انسانی، نوآوری و خلاقیت، زیرساخت مرکزداده، امنیت شبکه و اطلاعات، هوش تجاری، استاندارد­سازی زیرساخت­های نرم ­افزاری و سخت­ افزاری، شناسایی تقلب و نقشه راه توسعه فناوری در شرکت بیمه از جمله شاخص­ های اساسی این ارزیابی محسوب می­شوند.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.