×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در این جلسه که با حضور علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و جمعی از معاونین و مدیران هر دو بخش در شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برگزار شد گفت: امیدوارم سانحه‌ای پیش نیاید اما این دلیل نمی‌شود که ما آمادگی لازم را نداشته باشیم و به دنبال این هستیم تا با همکاری مشترک هرچه زودتر نقاط ضعف احتمالی را شناسایی و در جهت رفع آن اقدام کنیم.
وی تصریح کرد: در بحث ایمنی ایستگاه‌ها، هیچ تعللی جایز نیست و باید با انجام بازدیدهای میدانی بخصوص در ایستگاه‌های تقاطعی و پرتردد؛ الزامات اجرایی مناسب نوشته و اجرایی شود.
در ادامه سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز با اشاره به اینکه مدیریت متروی تهران با زیر ساخت‌های موجود و این حجم کار عملیاتی کار بزرگی است گفت: متروی تهران باتوجه‌به پیچیدگی تأسیساتی و تجمع انسانی دارای حساسیت زیادی در بحث مدیریت بحران و حوادث است و باید موارد ایمنی با جدیت در آن پیگیری شود.
علی نصیری به مسئولیت این سازمان در مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE در شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: اقدامات و همکاری‌های مشترک متعددی از قبل فی مابین شرکت بهره‌برداری مترو و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران انجام شده که تدوین دستورالعمل ایمنی مترو یکی از نتایج آن است. این دستورالعمل اکنون در مرحله نهایی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه این دستورالعمل بیش از صد ماده دارد تصریح کرد: اختلاف‌نظرهایی بین شرکت راه‌آهن شهری تهران (مترو) آتش‌نشانی و شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در برخی از بخش‌ها وجود داشت که خوشبختانه برطرف شد و به‌زودی به ابلاغ نهایی و رونمایی توسط شهردار تهران نزدیک می‌شود.
نصیری افزود: پس از ابلاغ این دستورالعمل، ایمنی ایستگاه‌های مترو دیگر با این معیار سنجیده می‌شود و ایستگاه‌های جدید نیز تا این استانداردها را نداشته باشند اجازه بهره‌برداری نخواهند داشت.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد: می‌خواهیم یک دبیرخانه همانند ستاد ملی کرونا که در آن تجربه خوب همکاری در کنار مترو را داشتیم، شکل بگیرد تا تعامل و هم‌افزایی خوبی در حوزه ایمنی مترو شکل گیرد.
وی گفت: موضوع مهم دیگری که قرار است در قالب قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهران و کمیتة ذیل آن قرارگاه که کمیته حمل و نقل و ایمنی است پیگیری شود؛ بحث تخصیص یک ردیف اعتباری اختصاصی ایمنی برای خطوط موجود مترو است. امیدواریم با این مصوبات به سمتی برویم که خطوط ایمن‌تری داشته باشیم.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.