×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

به گزارش خط اقتصادی، هادی میرزایی در سفر ۲ روزه خود به استان اردبیل و بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی مشگین‌شهر برای استقبال از گردشگران و میزبانی از کشورهای عضو اکو در رویداد بین‌‌المللی ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری اردبیل شتاب می‌گیرد.

وی افزود: مهم‌ترین رویکرد صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی از سال ۸۴، تعیین و اعطای کاربری به بناهای تاریخی و واجد ارزش تاریخی و فرهنگی بوده است.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی ادامه داد: در نوع حمایتی که تعیین و تکلیف شده، معافیت از عوارض قانونی شهرداری خارج از ضوابط شهرداری جزو مؤلفه‌هایی است که می‌تواند مورد استقبال مالکان بناهای تاریخی به‌عنوان فرصت و حمایت ملی قرار بگیرد.

واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی

میرزایی بیان کرد: از واگذاری بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر، کاروان‌سرای قانلی بولاغ، مجموعه باستانی شهریری و کهنه‌قلعه به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران به‌منظور ساماندهی و بهره‌برداری خبر داد و بیان کرد این صندوق برای مرمت و بهره‌برداری از حمام عدل در صورت توافق مالکان بخش خصوصی آمادگی دارد.

وی گفت: امیدواریم با همکاری و همدلی مسؤولان و مردم فهیم این شهر و استان بتوانیم در مدت کوتاهی زمینه بهره‌برداری از این اماکن ارزشمند به‌عنوان هویت فرهنگی و تاریخی مردم سرزمین‌مان را فراهم کنیم تا آماده پذیرایی و استقبال از گردشگران در رویداد بین‌المللی ۲۰۲۳ باشد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.