×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 23 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خط اقتصادی ، بسته تسهیلاتی تصنیف بانک تجارت برای سهولت دریافت وام اصناف مختلف توسط این بانک در انواع مختلفی ارائه می‌شود. نحوه اعطای تسهیلات بسته به شرایط مشتری و نوع وام متفاوت است که در این مطلب به آن پرداخته ایم.

بسته‌های تسهیلاتی تصنیف تجارت با توجه به شرایط اعطای تسهیلات بسته تصنیف، تعیین سقف و نوع وام به همراه شرایط و ضوابط مشخصی ارائه می‌شود که بر اساس میانگین حساب و سایر معیارها متغیر است. اعطای تسهیلات مرابحه بر اساس میانگین حساب برای تأمین سرمایه در گردش: این نوع تسهیلات بر اساس میانگین حساب قرض الحسنه جاری یا سپرده کوتاه مدت مشتریان اعطا می‌شود.

سقف تسهیلات بر اساس میانگین حساب قابل تایید و تعیین می‌شود و به بنگاه‌های صنفی (اصناف تولیدی و خدماتی و توزیعی) قابل اعطا می‌باشد. اعطای تسهیلات مرابحه بر اساس میانگین حساب برای تأمین کالای سرمایه‌ای: این تسهیلات بر اساس میانگین حسابی که برای تأمین خرید کالای سرمایه‌ای استفاده می‌شود، اعطا می‌شود. اعطای تسهیلات مرابحه بر اساس میانگین حساب برای تأمین سرمایه در گردش/کالای سرمایه‌ای با نرخ سود ترجیحی: این تسهیلات نیز بر اساس میانگین حساب برای تأمین سرمایه در گردش و یا خرید کالای سرمایه‌ای با نرخ سود ترجیحی اعطا می‌شود.

اعطای تسهیلات بر اساس میانگین حساب در قالب مشارکت مدنی بازرگانی: این تسهیلات بر اساس میانگین حساب در قالب مشارکت مدنی بازرگانی به بنگاه‌های صنفی اعطا می‌شود. اعطای تسهیلات سلف بر اساس میانگین حساب: این تسهیلات بر اساس میانگین حساب به بنگاه‌های صنفی اعطا می‌شود. اعطای تسهیلات اعتبار در حساب جاری در قالب خرید دین به پشتوانه اسناد تجاری حاصل از معاملات نسیه: این تسهیلات برای خرید دین به پشتوانه اسناد تجاری حاصل از معاملات نسیه در حساب جاری اعطا می‌شود.

اعطای تسهیلات در قالب کارت اعتباری مرابحه: این تسهیلات به صاحبان واحدهای صنفی و پرسنل معرفی شده اعطا می‌شود. در این بسته تامین سرمایه، تسهیلات مرابحه بر اساس میانگین حساب جاری قرض الحسنه/سپرده کوتاه مدت مشتریان اعطا می‌شود. این تسهیلات برای تأمین کالاهای سرمایه‌ای است. همچنین، تسهیلات مرابحه بر اساس میانگین حساب برای تأمین سرمایه در گردش/کالاهای سرمایه‌ای با نرخ سود ترجیحی اعطا می‌شود. نرخ سود ترجیحی برای این تسهیلات بین ۱۷% تا ۱۹% است. علاوه بر این، تسهیلات سلف صرفاً به اصناف تولیدی اعطا می‌شود و براساس میانگین حساب‌های قرض الحسنه/سپرده کوتاه مدت پرداخت می‌شود. ضوابط و مقررات بیشتری برای اعطای تسهیلات سلف وجود دارد. تسهیلات براساس میانگین حساب در قالب مشارکت مدنی بازرگانی نیز به صورت موردی و با قابلیت تمدید برای یک دوره (حداکثر ۶ ماه) پرداخت می‌شود.

همچنین، تسهیلات اعتبار در حساب جاری در قالب خرید دین به مدت حداکثر ۱۲ ماه و با توجه به وثایق و تضامین مندرج در جداول ارائه می‌شود. همچنین، تسهیلات در قالب کارت اعتباری مرابحه نیز به صاحبان واحدهای صنفی و کارکنان معرفی شده اعطا می‌شود. میزان تسهیلات فردی حداکثر تا ۲ میلیارد ریال با نرخ سود ۲۳% پرداخت می‌شود.

شرایط دریافت تسهیلات بسته تصنیف تجارت شرایط دیگر اعطای تسهیلات از محل این بسته عبارتند از: حداکثر میزان تسهیلات قابل اعطا به هر فرد ۵۰ میلیارد ریال است. مشتری و ضامنین نباید دارای هرگونه تسهیلات یا تعهدات سابقه، عقب افتاده یا مشکوک الوصول و چک برگشتی نزد سیستم بانکی باشند. در صورت وجود مانده بدهی (بابت سایر عقود) تسهیلات قابل اعطا به مشتری، معادل مابه‌التفاوت مانده بدهی و ظرفیت اعتباری متقاضی است. مشتری بر اساس صورت های مالی و مدارک ارائه شده، تحت ظرفیت سنجی قرار می‌گیرد و میزان تسهیلات براساس میانگین‌های ایجادی تعیین می‌شود. سایر شرایط اعطای تسهیلات بر اساس ضوابط و مقررات جاری بانک است. این بسته تامین سرمایه به مشتریانی که شرایط مندرج در بالا را دارا می‌باشند، ارائه می‌شود.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.