×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 94 خبر

به گزارش اینترآذ به نقل از دویچه وله،  هر دو کشور یکدیگر را به ترویج ترس از ویروس کرونا متهم و این خواسته را مطرح کرده‌اند که مانع لکه‌دار شدن اعتبار یکدیگر شوند.

دونالد ترامپ دوشنبه (۱۶ مارس) با انتشار توییتی نوشت:‌ «ایالات متحده مقتدرانه از صنایعی مانند خطوط هواپیمایی که به‌طور ویژه از ویروس چینی آسیب دیده‌اند حمایت می کند.»

نزدیکان ترامپ پیش‌تر، از این ویروس با عنوان «ویروس کرونای چینی» یاد کرده بودند اما این نخستین بار است که رییس جمهوری آمریکا شخصاً این عبارت را به‌کار می‌برد.

منتقدان عبارت به‌کاررفته از سوی ترامپ را «نژادپرستانه» ارزیابی کرده‌اند که به‌طور بالقوه می‌تواند باعث ایجاد واکنش منفی علیه جامعه آسیایی‌های آمریکا شود.

شهردار نیویورک که شهرش یکی از نقاط اصلی آلوده‌شده به ویروس کرونا در آمریکاست خطاب به ترامپ گفته است که «جوامع آسیایی-آمریکایی ما همین حالا هم رنج می‌برند و احتیاج نیست که شما با عقاید متعصبانه به تحریک بیشتر این رنج دامن بزنید.»

از سوی دیگر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز در تماس تلفنی با یانگ جیشی، مقام بلندپایه چینی از آن‌ها انتقاد کرده است که آمریکا را عامل گسترش بیماری کووید- ۱۹اعلام می‌کنند.

 اکنون زمان دامن زدن به اطلاعات نادرست و شایعات عجیب نیست بلکه وقت آن است که همه کشورها در اتحاد با یکدیگر علیه این تهدید مشترک مبارزه کنند.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.