×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، اکبر قنبرپور روز چهارشنبه در آیین راه اندازی نخستین مرکز تعمیر و نگهداری هواپیماهای سنگین در این منطقه اظهار داشت: تحریم ها در بخش هوانوردی موجب شد تا جوانان ایرانی با بهره گیری از توان مهندسی و دانش بومی خود نسبت به تعمیر هواپیماها اقدام کنند و همین امر باعث شده تا به جرات بتوانیم ادعا کنیم در این بخش از کشوری چون روسیه نیز جلوتر هستیم.
وی با اشاره به اینکه تعمیرات تجهیزات در بخش هوانوردی کشور رویدادی بسیار مهم است اظهار داشت : امروز شاهد رشد چشمگیری در این بخش هستیم و این مهم با مرور زمان و با بکارگیری و بهره مندی از توان شرکت های دانش بنیان و شرکت های فنی و مهندسی حاصل گردیده است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با تاکید بر اینکه بالا بودن توان مهندسان کشورمان در بخش تعمیرات هواپیماها موجب شده تا کشورهایی از جمله روسیه به دنبال بهره گیری از پتانسیل ایران در این بخش باشند تصریح کرد: ایجاد مراکز تعمیرات و نگهداری هواپیما به همت جوانان ایرانی موجب شده تا امروز شاهد بهره برداری از چنین مرکزی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام باشیم.

قنبرپور راه اندازی نخستین مرکز تعمیر و نگهداری هواپیماهای سنگین در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام را گامی مهم در راستای توسعه خدمات در این منطقه دانست وگفت: با توجه به فعال بودن فرودگاه پیام در بخش هایی از جمله کارگو، مسافری و آموزشی٫ فعالیت چنین مراکزی می تواند در توسعه فعالیت ها و خدمات در بخش های مختلف فرودگاهی مثمر ثمر باشد.
قنبرپور در خصوص برنامه های پیش روی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: با توجه به اینکه پیش از این ایرلاینی در پیام ایجاد و برای چندین سال پروازهایی در بخش های باری، ایرآمبولانس و پستی در آن انجام می شده بنا داریم تا با بهره گیری از توان بخش خصوصی این ایرلاین را مجدد راه اندازی کنیم و به همین منظور در سال جاری و در قالب یک قرارداد مشارکتی بار دیگر این ایرلاین به مدار پروازی فرودگاه اضافه خواهد شد.
وی در ادامه به بخش مسافری این فرودگاه اشاره کرد و افزود: اعتقاد ما بر این است که برای برقراری پایدار پروازهای مسافری در فرودگاه پیام نیاز به یک فروند هواپیما داریم و به همین منظور یکی دیگر از برنامه های پیش رو در سال جاری این است که در صورت تامین مالی٫ یک فروند هواپیما خریداری و با اجاره دادن آن به یک ایرلاین تعدادی از پروازها را به مبدا و مقصد فرودگاه پیام برقرار کنیم.

قنبرپور تصریح کرد: در واقع هدف ما این است که به همت معاونت هوانوردی و دستگاه های استانی شاهد تثبیت پروازهای مسافری در فرودگاه بین المللی پیام باشیم.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام بهره برداری از فرودگاه با مالکیت منطقه ویژه اقتصادی پیام در قالب قرارداد با شرکت و یا شرکت های واجد شرایط و توانمند را از دیگر برنامه ها و چشم اندازهای منطقه در سال جاری عنوان کرد.
وی همچنین به آمادگی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام برای انجام ماموریت هایی در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: با توجه به برگزاری رقابت های جام جهانی قطر در ماه های آینده وطی توافقات صورت گرفته از سوی دولت با کشور قطر بنا شده تا پروازهای متعدد و همچنین ترانزیت دریایی را در این ایام داشته باشیم، بر همین اساس در مجموعه فرودگاه بین المللی پیام این آمادگی وجود دارد تا پروازهای باری با هدف تامین ملزومات، مواد مصرفی و تجهیزات مورد نیاز برای قطر فراهم شود.

قنبرپور بهره برداری از ظرفیت فرودگاه بین المللی پیام برای خدمت رسانی به زائران اربعین را از دیگر آمادگی های این فرودگاه عنوان و تصریح کرد: پیشنهاد برقراری پروازها در ایام اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) از مبدا پیام به صورت رفت و برگشت به استاندار و نماینده ولی فقیه در البرز داده شده و این آمادگی وجود دارد تا شاهد برقراری پروازها در اربعین حسینی برای مردم به خصوص البرزی ها، غرب تهران و استان قزوین باشیم.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در ادامه با اشاره به تفاوت بیش از ۴۰ برابری بین نرخ سوخت پروازهای مسافری و کارگو گفت: انتظار ما با هدف توسعه صادرات و تجارت بین المللی این است که نرخ سوخت پروازهای کارگو تعدیل شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام اظهار داشت: بنا به گزارش های کارشناسی ارائه شده در سال گذشته حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان مسافری داشته ایم این در حالی است که تمام یارانه ای که پروازهای کارگو از این رقم به آن نیاز دارند به پنج درصد می رسد.
قنبرپور افزود: بنابراین درخواست ما از دولت این است که همانگونه که برای شناور، کشتی های مسافری و تفریحی نرخ سوخت تعدیل شده این اقدام برای پروازهای کارگو نیز صورت گیرد چرا که این امر موجب توسعه صادرات و تجارت بین الملل خواهد شد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.