×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 30 خبر

توییتر ایلان ماسک را به‌عنوان یکی از عوامل افت سالانه‌ی درآمد شرکت در فصل دوم ۲۰۲۲ جلوه داده، این در حالی است که حواشی ماسک باعث افزایش تعداد کاربران توییتر شده است.
توییتر در جدیدترین گزارش مالی خود که به فصل دوم ۲۰۲۲ ارتباط دارد می‌گوید اگر حواشی ایلان ماسک اتفاق نمی‌افتاد، می‌توانست در بازه‌ی زمانی یادشده درآمد بیشتری کسب کند. توییتر به‌طور مشخص از ایلان ماسک به‌عنوان یک عامل تأثیرگذار بر درآمدهایش یاد کرده و گفته است «بلاتکلیفی مرتبط به پیشنهاد خرید توییتر توسط ایلان ماسک» آثار خود را روی درآمدهای شرکت گذاشته است.
آمار رسمی نشان می‌دهد درآمد Twitter در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ معادل ۱٫۱۸ میلیارد دلار بوده، این در حالی است که شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور در فصل دوم ۲۰۲۱ موفق شده بود ۱٫۱۹ میلیارد دلار درآمد کسب کند. البته ایلان ماسک تنها دلیل مشکلات توئیتر در مسیر درآمدزایی نیست. این شرکت به چالش‌های صنعت تبلیغات آنلاین و وضعیت اقتصاد نیز اشاره کرده است.
ایلان ماسک در اوایل سال ۱۴۰۱ اعلام کرد قصد دارد با پرداخت ۴۴ میلیارد دلار توییتر را تصاحب و این شبکه‌ی اجتماعی را به شرکتی خصوصی تبدیل کند. تنها چند هفته پس از رسانه‌ای شدن توافق بین ماسک و توییتر، مدیرعامل تسلا شروع‌ به انتقاد از شبکه‌ی اجتماعی توییتر کرد. پس از کش و قوس فراوان، تیم حقوقی ایلان ماسک پرونده‌ای در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ثبت کرد تا اعلام کند که ماسک دیگر علاقه‌ای به تصاحب توییتر ندارد و می‌خواهد از قرارداد عقب‌نشینی کند.
ایلان ماسک باید اواسط پاییز امسال در دادگاه مقابل قاضی حاضر شود و از مواضع خود دفاع کند. توییتر امیدوار است با اقدام قانونی، ایلان ماسک را به بستن قرارداد مجبور کند. قیمتی که ایلان ماسک بر سر آن به توافق رسید بسیار بیشتر از ارزش فعلی توییتر است و اعضای تیم هیئت‌مدیره به‌خوبی از این موضوع آگاه‌اند.
ورج می‌نویسد که به نظر می‌رسد شرایط جنجالی فعلی باعث شده توییتر نتواند به‌راحتی پلن‌های تبلیغاتی خود را به مشتریان بفروشد. بلومبرگ قبلاً در گزارشی گفته بود توییتر تمام تلاش خود را به کار بسته تا نگرانی‌های شرکت‌های تبلیغاتی را رفع کند. منابعی غیر رسمی می‌گویند وضعیت بین توییتر و ایلان ماسک باعث شده کسب‌و‌کار تبلیغاتی شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور «نابسامان» شود.
با وجود تمامی این گزارش‌ها، توییتر می‌گوید درآمد حاصل از تبلیغاتش در فصل دوم ۲۰۲۲ رشد سالانه‌ی دو درصدی تجربه کرده است. توییتر در فصل دوم ۲۰۲۲ متحمل ضرر خالص ۲۷۰ میلیون دلاری شد. این شرکت در بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۱ توانسته بود سود ۶۶ میلیون دلاری کسب کند.
وقتی به نمودار رشد توییتر نگاه کنید،‌ عملکرد این شرکت در فصل دوم ۲۰۲۲ بسیار ناامیدکننده‌تر به نظر می‌رسد. در فصل دوم ۲۰۲۱ درآمد توییتر رشد سالانه‌ی ۷۴ درصدی تجربه کرده بود، اما اکنون افت کرده است.

توییتر افت درآمدهایش را گردن ایلان ماسک انداخته اما به این موضوع اشاره نکرده که ماسک باعث افزایش تعداد کاربران این شبکه‌ی اجتماعی شده است. در فصل اول ۲۰۲۱ تعداد کاربران فعال روزانه‌ی توییتر ۲۲۹ میلیون بود، اما این عدد در فصل دوم به ۲۳۷ میلیون کاربر رسیده است. توییتر می‌گوید افزایش تعداد کاربران نتیجه‌ی «بهبود مداوم محصول» است.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.